Cision lanserar applikation för Apple iPhone

- I november lanserades CisionWire som en e-handels plats och redan under första månaden fick vi in över 100 registrerade kunder. Som vi sa då var det här bara början. Nu har vi utvecklat en iPhone applikation för CisionWire globalt. Vi vill hjälpa våra kunder att öka synligheten av sin information vilket vi gör bäst genom att tillgängligöra informationen på de platser och på det sätt som läsarna vill. Vi ser en trend att allt fler besökare kommer från mobila plattformer. Detta är bakgrunden till att vi nu utvecklat en iPhone applikation som är en del i vår framtida strategi som bygger på att allmänheten ska kunna ta del av våra produkter och tjänster i de senaste applikationerna och kanalerna säger Magnus Thell, VD Cision Skandinavien. Applikationen ska presentera nyhetsuppdateringar på ett sätt som gör det enkelt för läsaren att ta del av den pressinformation som publiceras på CisionWire genom sin mobil. Applikationen lanseras dessutom globalt och kommer till en början att finnas tillgänlig för följande språk: danska, engelska, finska, norska, svenska och tyska. iPhone är en bra mobil plattform som är enormt populär på marknaden just nu och dessutom förväntas växa i snabb takt inom den närmaste framtiden. Cision väljer därav att först lansera applikationen för iPhone men tittar redan över andra mobila plattformar där liknande lösningar är möjliga. - Vi har skapat en användarvänlig applikation som är gratis där du har möjlighet att lägga till företagsnyheter som favoriter och dessutom dela med dig av intressanta nyheter till andra. De största fördelarna är att du får färska nyheter på minuten direkt i din iPhone. Vi lanserar nu en första version av applikationen och planerna är att förbättra och utveckla CisionWire för iPhone och andra mobila platformar under våren säger Magnus Thell. Applikationen planeras bli tillgänglig för allmänheten i Apple store i början av 2010.