Cision lanserar bevaknings- och analystjänster i Sverige

Idag lanserar kommunikationsföretaget Cision en ny omvärldsbevaknings- och analystjänst med det internationellt prisbelönta PR-verktyget CisionPoint. Därmed återvänder Cision till den svenska marknaden för omvärldsbevakning och analys med en tjänst skapad för kommunikatörer. “Nu kan vi äntligen presentera nästa generations kompletta kommunikationsverktyg”, säger Magnus Thell, VD för Cision Norden.

Cision erbjuder sedan tidigare kommunikationstjänster för riktad nyhetsdistribution och sökmotoroptimering. Nu breddar företaget sitt tjänsteutbud i Sverige genom att lansera omvärldsbevaknings- och analystjänster för både traditionella och sociala medier. I och med det blir företaget ensamt om att erbjuda ett integrerat kommunikationsverktyg som hanterar stora delar av PR- och informationsarbetet.

– Våra nya bevaknings- och analystjänster hjälper kommunikatörer att nå ut med sina nyheter i medier, sökmotorer och underlättar för att bygga relationer inom de sociala medierna, säger Magnus Thell, VD för Cision Norden. Idag handlar allting om att nå ut med sina nyheter, även när man omvärldsbevakar. De omvärldsbevakningstjänster som finns på marknaden idag är utvecklade i början av 2000-talet och är därmed utformade för att dokumentera ett genomslag i efterhand. I CisionPoint ligger du istället steget före. Allt handlar om ”Power your story”.

Cision är ett svenskt företag som levererar kommunikationstjänster globalt. Under de senaste fem åren har företaget utvecklat den nya versionen av CisionPoint som nu lanseras i Sverige. Utvecklingen har främst skett i USA i nära samarbete med 30 000 kommunikatörer som dagligen använder verktyget.

– Under de åren som vi utvecklat våra nya tjänster har medielandskapet förändrats med både en digitalisering och genombrottet av sociala medier, säger Magnus Thell. Våra kommunikationstjänster är utformade för att möta dessa utmaningar. Det känns fantastiskt kul att vara tillbaka på vår hemmamarknad som vi i allra högsta grad har varit med att skapa, men nu tar vi oss an rollen som utmanare.

Fakta om de nya omvärldsbevakning- och analystjänsterna i CisionPoint:

• Bevakar vad som skrivs i över 50 000 redaktionella lokala och globala internetkällor och sociala medier såsom bloggar, Twitter, Facebook och Youtube.
  • Tjänsten är integrerad med övriga tjänster i CisionPoint. Det innebär att man kan hitta kontaktuppgifter till över 1 miljon kontakter, skicka och publicera nyheter samt omvärldsbevaka och analysera genom ett och samma PR-verktyg.

• Tack vare att alla tjänster är integrerade i CisionPoint blir det möjligt att få tillgång till helt ny funktionalitet som underlättar att nå ut med sina nyheter. Exempelvis kan användarna få kontaktuppgifter till de journalister, bloggare och opinionsbildare som skriver om det varumärke man väljer att bevaka. Användarna har sen möjlighet att addera dem till sina distributionslistor eller lägga till dem i sina egna nätverk.

• Analystjänsten ger en grafisk och visuell överblick av mediebilden, och kan även användas som underlag för avancerade medieanalyser med bland annat PR-värde, tonalitet och geografisk spridning. Dessutom kan man sammanställa skräddarsydda medierapporter som kan skicka till exempelvis ledningsgruppen, medarbetare och kunder.

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason, Sales & Marketing Director
E-post: alexander.mason@cision.com

Citat

Våra nya bevaknings- och analystjänster hjälper kommunikatörer att nå ut med sina nyheter i medier, sökmotorer och underlättar för att bygga relationer inom de sociala medierna.
Magnus Thell, VD för Cision Norden