• Cision/

Cision lanserar Cision Communications Cloud® – helhetslösningen för framtidens kommunikation

Nu lanseras Cision Communications Cloud i Sverige – kommunikationslösningen som på en enhetlig plattform effektiviserar mediebevakningen, förbättrar analysen och ger kommunikationsansvariga möjligheten att fokusera på att skapa värde i förtjänade medier.

STOCKHOLM - 16 januari, 2018 - Cision lanserar i dag sin nya helhetslösning Cision Communications Cloud i Sverige med syftet att bättre koppla samman kommunikatörer och marknadsförare med influencers och kunder på en gemensam plattform. Lösningen gör det möjligt för kommunikatörer att arbeta mer effektivt genom en precis mediebevakning, kraftfull analys och ett mer integrerat kommunikationsflöde. Cision har de senaste åren förvärvat globala aktörer som var för sig har varit världsledande inom respektive fält, däribland PR Newswire som har världens största och mest heltäckande distributionsnätverk samt det prisbelönta analysbolaget Gorkana. Med en omsättning på över 5 miljarder SEK och en notering på NYSE (New York Stock Exchange), är Cision nu redo för nästa steg på resan.

• Med Cision Communications Cloud kommer kommunikatörer kunna bli mer effektiva i sin kommunikation. Genom att förenkla uppgifter som att skapa sökningar och sammanställa rapporter kan kommunikationsteamet fokusera mer på sitt strategiska arbete. Detta är en lösning som redan är etablerad globalt och används dagligen av tusentals kunder bara i USA. Våra kunder kommer att ha betydligt större mandat att be om en större budget när de har fakta och data som bevisar förtjänsten av arbetet, säger Magnus Thell, vd för Cision Nordics

Cision Communications Cloud innehåller bland annat följande nya funktioner och förbättringar:

Uppdaterade analysfunktioner ger bättre data än bara enkla omnämnanden, räckvidd och annonsvärde – numera omfattar det även mer detaljerade värden såsom tonaliteten i en berättelse. Med dynamisk rapportering kan användarna fördjupa sig ännu mer i kampanjdata genom nya sätt att visualisera resultat med avancerade filter och flexibla diagram.

Förbättrad flexibilitet och användarvänlighet gör det möjligt för kommunikatörer och marknadsförare att effektivisera dagliga processer, vilket frigör tid för att fokusera på mer prioriterade uppgifter. Användare kan inte bara hitta rätt kontakter och medier utan även se vilka personer influencern i sin tur når ut till. På så sätt blir slutmålgruppen tydlig och vägen dit likaså.

Ett lättanvänt bevakningsverktyg underlättar mediebevakningsprocessen och låter användare göra sökningar i realtid. Utöver det lättanvända bevakningsverktyget har de naturligtvis även tillgång till Cisions kundteam som hjälper till att finjustera befintliga sökningar eller att skapa mer komplexa sökningar.

För mer information om Cision Communications Cloud, vänligen klicka här.

Alexander Mason
Commercial Director
alexander.mason@cision.com

Jimmy Risberg
Product Developer
jimmy.risberg@cision.com
+46 (0)73 339 18 16

Cision är en global ledande aktör inom affärsdriven informationshantering (media intelligence) och levererar ett komplett arbetsflöde för professionella IR- och PR-kommunikatörer. Cision är världsledande inom sin bransch och har huvudkontor i Chicago med över 100 000 kunder globalt. Cision har även kontor i Kanada, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Portugal, Sverige, Finland och Kina och representerar varumärkena PR Newswire, Gorkana Group, PRWeb, Help a Reporter Out (HARO) och iContact.

Citat

Med Cision Communications Cloud kommer kommunikatörer kunna bli mer effektiva i sin kommunikation. Genom att förenkla uppgifter som att skapa sökningar och sammanställa rapporter kan kommunikationsteamet fokusera mer på sitt strategiska arbete. Detta är en lösning som redan är etablerad globalt och används dagligen av tusentals kunder bara i USA. Våra kunder kommer att ha betydligt större mandat att be om en större budget när de har fakta och data som bevisar förtjänsten av arbetet.
Magnus Thell, vd Cision Nordics