Cision lanserar Content Marketing- verktyg för USA

Cision lanserar en ny plattform för Content Marketing för onlinesynlighet i USA, där bland annat svenska företag och organisationer kan skapa, sprida och nå ut med sitt innehåll på webbplatser som till exempel Time, USA Today, TMZ, och The Food Network och dessutom analysera resultatet.

- Branded content har på kort tid blivit en nödvändighet i integrerad kommunikation, marknadsföring och PR säger Peter Granat, koncernchef  Cision. Vårt nya Content Marketing- verktyg erbjuder inte bara möjligheten att skapa innehåll, utan gör även att våra kunder kan få ny trafik från engagerade läsare från de största redaktionella sajterna direkt till sina egna sajter säger Peter Granat.

- PR-ansvariga har i alla tider arbetat med att sprida sina nyheter genom traditionella PR-metoder säger Peter Granat. Content Marketing är nästa steg i utvecklingen i hur vi delar och sprider innehåll till våra målgrupper tillägger Peter Granath.

Daniel Durazo, kommunikationsdirektör på Allianz Global Assistance som är kund till Cision, har under en tid testat Cisions nya plattform och säger så här: "Content Marketing har blivit ett av verksamhetens fokusområden. "Innan vi blev medvetna om Cisions Content Marketing- verktyg hade vi en vag idé om att vi behövde göra något med vårt innehåll men vi visste inte riktigt vad vi skulle göra för att ta första steget.

- Efter att vi använt Cisions verktyg för att nå ut med vårt innehåll på en rad olika sajter fick vi långt fler klick än vad vi hade förväntat oss säger Daniel Durazo. På endast 13 dagar nådde vi vårt månadsmål. Vi hade extremt högt antal sidvisningar och ökade vår trafik med 20% avslutar Durazo.

- De tester vi gjort med kund visar att vår Content Marketing lösning är väldigt kostnadseffektiv i förhållande till andra sätt att driva trafik till sin sajt. Det känns väldigt spännande att vi nu kan hjälpa svenska företag som vill öka sin synlighet och trafik i USA på ett väldigt bra sätt säger Magnus Thell VD, Cision Norden.

Cisions verktyg för Content Marketing ger nya kanaler för att driva trafik till företag och organisationers egna innehåll. Funktioner i verktyget:

• Skapa: Skapa och publicera ditt innehåll (blogginlägg, white papers, tip sheets, infographics, topplistor med mera). Dela enkelt via sociala kanaler som Twitter, Facebook och LinkedIn.

• Förstärk: Driv trafik till din hemsida, ditt Cision-pressrum eller till förtjänad eller ägd media på externa sajter. Genom att publicera i vårt premiumnätverk, som inkluderar sajter som Reuters, The Food Network, BBC och Rolling Stone, når du över 200 miljoner unika besökare per månad och förstärker ditt innehåll och når nya målgrupper. Länkar till ditt innehåll visas som rekommendationer bredvid webbsidans artiklar. Det bygger på en algoritm som förutsäger vilket innehåll läsaren är mest intresserad av att läsa och titta på.

• Analysera: Få statistik över hur människor hittat ditt innehåll, över visningar och klickfrekvens i nätverket. Du ser vilket innehåll som driver högst engagemang och vad som får flest delningar i sociala medier.

Cisions Content marketing- verktyg kommer att finnas tillgängligt genom abonnemang via CisionPoint som är Cisions marknadsföring- och PR plattform. För mer information besök http://us.cision.com/content-marketing.

För mer information, vänligen kontakta:
Magnus Thell, VD
E-post: magnus.thell@cision.com
Telefon: 0046 8 507 410 00

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,0 miljarder 2012. Mer information finns på www.cision.com.

Snabbfakta

Cision lanserar en ny plattform för Content Marketing för onlinesynlighet i USA, där bland annat svenska företag och organisationer kan skapa, sprida och nå ut med sitt innehåll på webbplatser som till exempel Time, USA Today, TMZ, och The Food Network och dessutom analysera resultatet.

Citat

Peter Granat, koncernchef Cision