Cision lanserar en helt webbaserad årsredovisning 2007

Användarbehoven i fokus med nya funktioner för ökad flexibilitet och bättre förståelse

Idag, den 19 mars, offentliggör Cision sin årsredovisning för 2007. Den är tillgänglig på www.cision.com. Den nya årsredovisningen är helt producerad i ett specialanpassat webbformat som ger läsarna nya möjligheter till individualiserad läsning och förståelse. Det är nu sjätte året som Cision inte trycker sin årsredovisning. Det är i linje med Cisions strategier och varumärkesfilosofi att vara världsledande partner med innovativa lösningar som stödjer företags och organisationers kommunikation och beslutfattande. Det nya webbaserade formatet ger oss och våra aktieägare en rad fördelar, säger kommunikationsdirektör Annika Ferm.
”Vi utgår från Internet som produktionsplattform. Pedagogiken blir bättre och flexibiliteten ökar med en rad funktioner för snabbare förståelse och möjligheter till översikter och fördjupningar enligt användarnas personliga behov. Vi effektiviserar på sikt vår interna och externa kommunikation. Det är också positivt för miljön med mindre pappersanvändning och ingen fysisk distribution. För dem som ändå vill ha hela eller delar av årsredovisningen på papper finns ett utskriftsformat.”
Den nya webbaserade lösningen för årsredovisningen 2007 innebär att Cision fortsätter gå i täten för produktion och distribution av årsredovisningar. Det är en tydlig trend att alltmer finansiell och annan företagsinformation distribueras via Internet och företagens webbplatser. Internationell och nationell lagstiftning och standards för finansiell information pekar också i riktning mot alltmer digital distribution. På sikt innebär mer internetbaserad information ökade möjligheter till kostnadseffektiviseringar i företag och organisationer.