Cision lanserar en ny uppsättning ESG-tjänster

Cision har idag nöjet att meddela att man utökar sin uppsättning tjänster till att även omfatta tjänster för företag som vill kommunicera sitt arbete inom ESG – miljö, samhällsansvar och bolagsstyrning. Denna nya svit av tjänster bygger på Cisions ambition att ge professionella kommunikatörer kraft att engagera sin publik.

Efterfrågan på ESG-information fortsätter att öka. Enligt Cisions rapport 2021 State of the Press Release delar varumärken fler av sina ESG-strategier och initiativ via pressmeddelanden än någonsin tidigare. Brandwatch rapporterar dessutom att ESG-relaterade omnämnanden online ökar samtidigt som anställda generellt anser att deras arbetsgivare ska implementera en ESG-policy. Kunder tittar allt mer på ett företags ESG-arbete när de överväger att göra affärer med ett varumärke.

Det är avgörande för varumärken att effektivt kunna dela med sig av sitt arbete inom ESG med relevanta målgrupper. Cision PR Newswires nya erbjudande gör det möjligt för företag att skicka ESG-nyheter till ett kurerat nätverk av journalister, media och finansiella institutioner som bevakar ESG-relaterade nyheter.

Cisions svit av ESG-lösningar inkluderar även en skräddarsydd webbplats som kommer att fungera som ett resursnav för ett företags ESG-nyheter och initiativ. Cisions professionella designteam skapar och underhåller en varumärkesdesignad och personlig webbplats som gör det möjligt för organisationer att visa upp hur deras ESG-arbete framställts i media, årliga hållbarhetsrapporter och annat material på ämnet ESG. Denna lösning kommer att ge investerare och andra intressenter enkel tillgång till den information de behöver för att fatta välgrundade köp- och investeringsbeslut.

"Den växande medvetenheten och engagemanget kring ESG-frågor hos både konsumenter och anställda har varit en viktig drivkraft för att utveckla dessa nya produkter", säger Nicole Guillot, Chief Operating Officer på Cision. "Utmaningen när företag bygger sin ESG-strategi är ibland att de inte alltid har rätt verktyg på plats för att göra arbetet framgångsrikt. Vi tror att dessa nya erbjudanden kommer att vara nyckeln till framgång för många organisationer i att skapa en slagkraftig berättelse kring varumärket som driver tillväxt och trovärdighet."

"Det är avgörande att en organisations ESG-relaterade nyheter är lättillgängliga för investerare", säger Liam Power, SVP för Global Distribution för Cision. "Genom att bygga en anpassad ESG-webbplats för våra kunder kommer vi att ge dem en central plats för att dela alla sina ESG-nyheter."

PR Newswire-kunder kan från och med 16 mars 2022 börja addera ESG-distribution för sina pressmeddelanden.

Oskar Larsson
Content Marketing Manager
oskar.larsson@cision.com

Cision Ltd. är en globalt ledande leverantör av software och tjänster inom förtjänad kommunikation för verksamma inom PR- och marknadskommunikation samt IR. Cisions® mjukvara möjliggör för användare att identifiera och interagera med opinionsbildare, skapa och distribuera meningsfulla berättelser och mäta vilken affärspåverkan det har. Cision har över 4,800 anställda med kontor i 24 länder i Amerika, EMEA och APAC.

Citat

Den växande medvetenheten och engagemanget kring ESG-frågor hos både konsumenter och anställda har varit en viktig drivkraft för att utveckla dessa nya produkter. Utmaningen när företag bygger sin ESG-strategi är ibland att de inte alltid har rätt verktyg på plats för att göra arbetet framgångsrikt. Vi tror att dessa nya erbjudanden kommer att vara nyckeln till framgång för många organisationer i att skapa en slagkraftig berättelse kring varumärket som driver tillväxt och trovärdighet.
Nicole Guillot, Chief Operating Officer, Cision
Det är avgörande att en organisations ESG-relaterade nyheter är lättillgängliga för investerare. Genom att bygga en anpassad ESG-webbplats för våra kunder kommer vi att ge dem en central plats för att dela alla sina ESG-nyheter.
Liam Power, SVP för Global Distribution för Cision