Cision lanserar Google Authorship i CisionPoint

Cision lanserar nu Google Authorship i CisionPoint, en funktion från Google som gör att användare kan koppla sitt Google+ konto till det innehåll man publicerar online och på så sätt bekräfta ägarskapet över sin information. Således kan företag och organisationer verifiera sig som förstahandskälla på alla sina publiceringar.

Förutom att företag och organisationer säkerställer att de står som rättmätig ägare av sitt innehåll finns också en sökmotoroptimeringsaspekt. Google tenderar att värdera innehåll som har en Google+ profil kopplad till sig som mer relevant, vilket innebär att den informationen kan synas högre i sökresultatet. Dessutom minimeras även risken för duplicerat innehåll då Google automatiskt gallrar bort dubbletter.

- För våra kunder innebär detta en enorm fördel. De får inte bara äganderätten över den information de publicerar utan deras profilbild kommer även att synas bredvid texten. Det resulterar i att informationen sticker ut i mängden i sökresultatet vilket på så sätt kan leda till fler klick säger Alexander Mason Sälj- & Marknadsdirektör Cision.

När man aktiverat Google Authorship finns även en funktion som samlar alla publiceringar från det specifika Google+ kontot så att man kan kan läsa alla publiceringar som gjorts av den personen.

I samband med lanseringen av den nya funktionen gjordes även en sammanslagning av domännamnen på nyhetsportalen CisionWire vilket innebär att Cisions länkkraft samlas. Dessutom ändras URL:en från cisionwire.se till news.cision.com/se. Detta är ett steg i det löpande utvecklingsarbetet av CisionWire som sker kontinuerligt för att öka kundernas synlighet och genomslag.

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason, Sales & Marketing Director
E-post: alexander.mason@cision.com

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,0 miljarder 2012. Mer information finns på www.cision.com.

Citat

För våra kunder innebär detta en enorm fördel. De får inte bara äganderätten över den information de publicerar utan deras profilbild kommer även att synas bredvid texten. Det resulterar i att informationen sticker ut i mängden i sökresultatet vilket på så sätt kan leda till fler klick
Alexander Mason Sälj- & Marknadsdirektör Cision.