Cision lanserar ny onlineshop för nyhetsdistribution

Idag lanserar Cision nya CisionWire. Det är den första tjänsten som kombinerar gratis publicering av pressmeddelanden med en onlineshop för nordisk samt global distribution direkt till nyhetsredaktionerna. Med några få klick är det möjligt att skräddarsy nyhetsutskick till såväl nationella redaktioner som till globala portaler och nyhetsbyråer.

CisionWire är Cisions nyhetsportal för pressinformation. Många journalister och redaktioner använder CisionWire som en informationsportal om företag, med pressmaterial samt bevakningar av bransch- och företagsnyheter. Nu kopplas också nyhetsportalen samman med Cisions distributionsnät av nyhetsreleaser som når redaktioner, nyhetsbyråer och webbplatser för nyheter såväl i Norden som globalt. – Nu kan alla företag få ett pressrum och, fullt sökmotoroptimerat, publicera nyheter gratis, säger Magnus Thell, VD för Cision Scandinavia. Tanken är att göra det enklare för alla som vill synliggöra sin information lokalt och globalt att ta del av Cisions tjänster. Med hjälp av tilläggstjänsterna blir det möjligt, framför allt för nya kunder, att prova på möjligheten att öka sin synlighet i både sociala medier och traditionella medier. – Även om vi tror att möjligheten att nå ut med pressinformation gratis kommer att locka många att registrera ett pressrum på tjänsten, så är tjänsten CisionWire unik såtillvida att det är möjligt att göra ett exakt urval av nationell och global distribution, säger Magnus Thell. Det här är en utmärkt möjlighet för att många fler ska upptäcka våra tjänster, så att vi ytterligare kan stärka vår ledande position på marknaden. Cisions nya e-handelsplattformen har utvecklats av Cisions svenska utvecklingsavdelning. Just nu rekryterar Cision i Sverige fler utvecklare till teamet som arbetar med distribution av pressmaterial och synlighet på internet. CisionWire lanserades för ett år sedan och vi utvecklar den ständigt med nya funktioner såsom videopublicering och kopplingar till sociala medier som Twitter. CisionWire finns tillgänglig på de nordiska språken och dessutom på tyska, engelska och portugisiska. Gratis tillgängliga tjänster • Publicering på CisionWire i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Storbritannien och Portugal • Sökmotoroptimering, SEO • Uppmärkning av nyheter med nyckelord, taggar, för bättre synlighet i sökmotorer och sociala medier • Utskick till de journalister och redaktioner som prenumererar på CisionWire Tilläggstjänster som kan köpas på CisionWire • Sökmotoroptimering av bilder och video • Utskick till svenska, norska, danska och finska nyhetsredaktioner • Utskick till globala Nyhetsbyråer och webbplatser för nyheter, så som bland annat engelska Google News och Yahoo News • Distributionslistor till globala nyhetsredaktioner