Cision lanserar ny podcast med fokus på Investor Relations

Läs original

Efter framgångarna med de populära poddsändningarna av Passion för kommunikation utvecklar Cision verksamheten med en podcast om IR och finansiell kommunikation. IR-podden, som ska publiceras en gång i kvartalet, leds av Magnus Thell, VD Cision Norden, tillsammans med Åsa Melin Mandre från PR-Byrån Greenhill Relations. Avsnitten gästas dessutom av experter och erfarna företrädare från näringslivet och ambitionen är att diskutera aktuella ämnen inom Investor Relations och finansiell kommunikation som berör och engagerar.

Premiäravsnittet handlar om guidance/finansiell vägledning. Hur ska företag kommunicera sin finansiella information? Vad vill aktieägare och analytiker veta? På vilket sätt och i vilka sammanhang?  Experten Anders Fogel från Fogel & Partners diskuterar och utvecklar ihop med Magnus och Åsa tips på hur du kan arbeta aktivt med vägledning och hur du når ut med finansiell information till relevanta målgrupper.

Lyssna på första avsnittet av IR-podden här.

”Cision är marknadsledande på distribution av IR-tjänster i Sverige och det är ett naturligt led i vår verksamhet att starta en podd om just finansiell kommunikation” säger Magnus Thell, VD Cision Norden och programledare för IR-podden. ”Avsnitten blir dessutom ett bra komplement till våra seminarium. Lyssnarna tar del av de lite mer fria och avspända diskussionerna som uppstår när våra gäster diskuterar informellt och vi hoppas att samtalen kan leda till inspiration och kanske ny kunskap. Det känns roligt att vi nu kan utveckla vår poddverksamhet och erbjuda mer djuplodande samtal om IR”.

Sedan tidigare sänder Cision programmet Passion för kommunikation, en podcast om PR, kommunikation och marknadsföring, som ett komplement till den omfattande seminarieverksamheten. Förhoppningen är att IR-podden ska få samma genomslag och nå ut till de som inte har möjlighet att komma på Cisions fysiska event.

För mer information, vänligen kontakta:
Magnus Thell, Managing Director Nordics
E-post: magnus.thell@cision.com

Cision är den ledande leverantören av kommunikationsverktyg inom IR och PR. Våra kunder använder Cision för att hantera alla delar i sin kommunikation – allt ifrån att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien.

Citat

Cision är marknadsledande på distribution av IR-tjänster i Sverige och det är ett naturligt led i vår verksamhet att starta en podd om just finansiell kommunikation.
Magnus Thell