Cision lanserar ny tjänst för enkel hantering av pressrum: Sync

Cision presenterar idag en av höstens nya tjänster, Sync. Med tjänsten kan företag och organisationer spegla sitt pressrum på nyhetsportalen CisionWire till sin egen hemsida. Det innebär att all publicering på CisionWire automatiskt syns direkt även på den egna hemsidan, inklusive alla funktioner som pressrummet har. Därigenom slipper man uppdatera och underhålla en separat pressida.

- Vi vet att kommunikatörer idag får allt mer att göra och att de skall underhålla och uppdatera information i allt fler kanaler, säger Annica Sandberg, Marknadschef på Cision. Vi strävar därför efter att skapa och utveckla tjänster som underlättar våra kunders vardag. Genom Sync spar man tid och kan lägga resurser på annat än dubbelpublicering, säger Annica Sandberg.

Sync ger en underhållsfri pressida på hemsidan som uppdateras automatiskt med alla utskick, bilder och kontaktuppgifter som publiceras på CisionWire. Alla funktioner som finns i företagets pressrum på CisionWire följer med, såsom delningsfunktioner, citat, bildbank, externa flöden, möjlighet att prenumerera och följa företaget på Twitter, Facebook med mera.

Pressidan designas helt enligt företagets egen grafiska profil och administreras enkelt i PR-verktyget CisionPoint.

Se här hur Cision och Sveriges kommunikatörer använder Sync.

CisionWire är Sveriges ledande nyhetsportal för företagsnyheter. Här publicerar Cisions kunder sina pressmeddelanden och får en samlad plattform för sina utskick, bilder och kontaktinformation till pressansvariga. Alla nyheter som publiceras på portalen sökmotoroptimeras och blir synliga i Google News.

Är du intresserad av att veta mer om Sync? Vänligen fyll i formuläret så kontaktar vi dig!

För mer information, vänligen kontakta:
Annica Sandberg
E-post: annica.sandberg@cision.com

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,0 miljarder 2011. Mer information finns på www.cision.com.

Citat

Vi strävar därför efter att skapa och utveckla tjänster som underlättar våra kunders vardag. Genom Cision Sync spar man tid och kan lägga resurser på annat än dubbelpublicering
Annica Sandberg, Marknadschef Cision