Cision lanserar redaktionell kalender

Ett nytt PR-verktyg som ger dig förhandsinformation om vad tidningarna planerar att skriva om och när.

I veckan lanseras ett nytt kostnadsfritt verktyg – Cisions redaktionella kalender som hjälper PR-ansvariga att bättre planera nyhetsutskick genom att de får kontroll på vilka ämnen som tidskrifter och medier planerar att skriva om samt vid vilken tidpunkt. Med nästan 300 000 globala redaktioner som angett sina planerade bilagor och temanummer för 2011 får PR-ansvariga ett avgörande försprång i medieplaneringen för det kommande året.

- Cisions redaktionella kalender låter användare nå rätt media vid rätt tidpunkt och förbättrar därmed kommunikationen mellan media och kommunikatörer. Kalendern eliminerar onödiga timmar med att söka efter publiceringsinformation eftersom den avslöjar exakt när medierna kommer att fokusera på ett visst ämne säger Frida Wickholm, kommunikationsansvarig på Cision Skandinavien.

Användarna kan hitta sina relevanta områden genom att använda sökord och datumintervall. Kalendern visar sedan information om utfallet, hyperlänk till hemsida, tidsfrister såsom sista inlämningsdatum och publiceringstidpunkt. Kalendern möjliggör även nedladdning av hela excelfiler eller enstaka datum samt matchning med kalender i outlook. Gränssnittet är dessutom användarvänligt och kompatibelt med Windows, Mac och mobila enheter. Kalendern finns nu tillgänglig online.

För mer information, vänligen kontakta:
Frida Wickholm, Kommunikationsansvarig
E-post: frida.wickholm@cision.com

Cision skapar förutsättningar för företag och organisationer att fatta bättre beslut och nå bättre resultat genom plattformen CisionPoint, som erbjuder tjänster för kommunikations- och PR-ansvariga. Med lokal expertis och global räckvidd levererar Cision relevant medieinformation, målgruppsanpassade distributions–tjänster, mediebevakning och kvalificerade analyser. Cision har kontor i Europa, Nordamerika och Asien samt partners i 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte 1.5 miljarder 2009.
Detta pressmeddelande finns även på http://se.cision.com/