Cision lanserar videosupport genom CisionPoint för alla sina kunder

Videopublicering av den ledande leverantören av online-kommunikation i Norden drivs med PicSearch.

En av de största nyhetsleverantörerna i Norden, Cision, väljer PicSearch för att driva sin nya videodistributionstjänst. PicSearch och Cision har ingått ett långsiktigt avtal som med tiden kommer att förbättra och utveckla verktyg för videodistribution för alla Cisions kunder i tjänsteplattformen CisionPoint. Yann Blandy, vd på Cision Nordeuropa, säger "Vi ser en dramatisk ökning av video för online-kommunikation. De flesta av våra kunder använder redan video för att göra sina meddelanden mycket mer kraftfulla, personliga och kreativa. Video gör komplexa idéer lättare att förstå. Med hjälp av PicSearch har vi tagit CisonPoint och CisionWire till nya höjder, vilket gör det möjligt för våra kunder att vara mycket mer effektiva i sin kommunikation." Förutom video innehåller CisionWire pressmeddelanden, bilder, finansiella rapporter och andra dokument från ett stort antal noterade såväl som icke-noterade företag, organisationer och offentliga myndigheter. Cision Wire använder state-of-the-art-teknik för sökmotoroptimisering som tillsammans med så kallade ”sociala bokmärken” ökar både exponering och synlighet i sökmotorerna, nyhetsflöden och sociala medier. Cision Wire är Nordens ledande webbplats för nyheter för dig som är journalist, bloggare, investerare eller av andra skäl vill följa nyhetsflödet. Heidi Wendt, extern kommunikatör på SSAB, säger "Vi har arbetat med video-kommunikation i många år, och vi tror att video kommer att bli ett ännu viktigare verktyg i framtiden. Vi har använt Cision under en längre tid och vi är glada att se video som en del i deras plattform. " Robert Risberg, VD för PicSearch säger "Video möjliggör berättande, som ger mycket mer information än bara text och bilder. När vi kommunicerar ett varumärke eller en vision är video klart överlägsen. Av erfarenhet vet vi att en kombination av rörliga bilder och skriftlig information är nyckeln till framgång för ett företags kommunikation. Vi är stolta över att vara partner till en av världens största och mest erfarna nyhetsleverantörer.