Cision medverkar i Almedalen

Cision deltar i Almedalen och arrangerar två frukostseminarier på Vinäger Café under veckan.

Tisdag den 8 juli
Frukostseminarium klockan 08:30 - 10:00, Vinäger Café, Hästgatan 3
Frukostseminarium i tre akter - medierna och Almedalen
Majoriteten av aktörerna under Almedalsveckan anser att ett medialt genomslag är viktigt, men långt ifrån alla lyckas få uppmärksamhet. Hur ska man som aktör göra för att få genomslag under en så speciell vecka som Almedalsveckan? Vad krävs t ex av en aktör för att få uppmärksamhet på plats och vilka är de mest betydelsefulla aktörerna under veckan? Med en färsk journalistundersökning besvarar Cision frågorna ur ett aktörsperspektiv. Vi tittar även närmare kring vad bloggare tycker om veckan och hur man som aktör bör förhålla dig till dessa.

Som avrundning presenterar Cision 5 ½ år av Politikerbarometern. Trender och skillnader från de senaste årens politiska publicitet.

Onsdag den 9 juli
Frukostseminarium klockan 08:30 - 10:00, Vinäger Café, Hästgatan 3
Att kommunicera CSR
Vilka utmaningar står företag inför när de ska berätta om sitt sociala ansvar? Maria Grafström, ekonomie doktor, har forskat om CSR och ekonomijournalistik vid företagsekonomiska institutionen på Uppsala universitet. Diskussion utgår från hennes nya bok "CSR: Företagsansvar i förändring". I programmet kommer även Håkan Tenelius, presschef på Samhall, att berätta hur man jobbar med socialt ansvartagande samt presentera två aktuella exempel på hur deras samarbetsföretag väljer att lyfta fram frågor kopplade till socialt ansvarstagande.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anna Kjellström
PR- och eventkoordinator
Cision Sverige AB
Tel: 08 – 507 10 89
E-post: anna.kjellstrom@cision.com

Om Cision:
Cision förbättrar kunders konkurrenskraft genom integrerade tjänster och webbaserade portallösningar för omvärldsbevakning, reputation & campaign management och hantering av mediekontakter.

Cision AB är noterat på nordiska börsen och har cirka 17 000 aktieägare. Bolaget har cirka 2 600 anställda och omsatte 1,9 miljarder kronor 2007. Cision bedriver verksamhet i USA, Storbritannien, Sverige, Kanada, Tyskland, Norge, Finland, Danmark, Portugal, Litauen, Kina och Holland och har samarbetspartners i 125 länder.