Cision och Oslo Børs Informasjon har ingått ett avtal med NTB

Cision och Oslo Børs Informasjon AS har ingått ett avtal med Norsk Telegrambyrå AS (NTB). Avtalet innebär distribution av pressreleaser från företag med noterade värdepapper på Oslo Børs och på Oslo Axess genom NTB’s nyhetskanaler. NTB är en av Norges ledande nyhetsbyråer, med 140 års tradition av snabb och pålitlig nyhetsleverans till norska medier.

- De företag som använder sig av erbjudandet om pressreleasedistribution från Oslo Børs Informasjon och Cision kommer i framtiden att vara säkrade en bred mediedistribution direkt till redaktioner på ett betydande antal norska pappers- och webbtidningar samt radio och TV-kanaler i Norge. Distribution via NTB kommer att ingå som en fast del i erbjudandet om nyhetsdistribution och kommer att vara inkluderat i alla lösningar för distribution av pressreleaser från Oslo Børs Informasjon och Cision, säger Bjørn O. Øiulfstad Administratör Direktör i Oslo Børs Informasjon.

- Samarbetet med Oslo Børs och Cision betyder att NTB kan leverera en mer komplett tjänst – till glädje för både de företag som önskar att nå ut med viktig information, samt för de journalister som använder sig av NTB för att hålla sig uppdaterade i nyhetsflödet, säger Utvecklingsdirektör Helen Vogt på NTB.

- Genom det här avtalet med NTB befäster Cision och Oslo Børs sin ställning som den ledande nyhetsdistributören för de noterade bolagen i Norge, säger Yann Blandy, Regionchef, Cision Northern Europe. Vi är glada att NTB har valt oss som samarbetspartner och vi ser fram emot ett långsiktigt partnerskap.

För mer information om Cisions och Oslo Børs Informasjon pressmeddelandetjänster:

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Yann Blandy

Mobil:+47-915 37017
E-post: helen.vogt@ntb.no

Om Cision:
Cision förbättrar kunders konkurrenskraft genom integrerade tjänster och webbaserade portallösningar för omvärldsbevakning, reputation & campaign management och hantering av mediekontakter.

Cision AB är noterat på nordiska börsen och har cirka 17 000 aktieägare. Bolaget har cirka 2 600 anställda och omsatte 1,9 miljarder kronor 2007. Cision bedriver verksamhet i USA, Storbritannien, Sverige, Kanada, Tyskland, Norge, Finland, Danmark, Portugal, Nederländerna, Hong Kong, Kina och Litauen och har samarbetspartners i ytterligare 125 länder. www.cision.com

Om CisionPoint
I CisionPoint söker man fram och hanterar sin målgrupp, skickar ut sina nyheter till marknaden, övervakar utfallet genom bevakning av media samt analyserar genomslaget. Våra databaser innehåller bland annat kontaktuppgifter till 2 400 personer i Norden som jobbar som mäklare, investerare eller på börs samt till 900 000 mediekontakter i 150 länder. Databasen uppdateras kontinuerligt av Cision.