• Cision/

Cision och Scanpix inleder samarbete kring distribution av bilder till nyhetsbyråer

Kommunikationsföretaget Cision meddelar idag ett samarbete med bildbyrån Scanpix kring distribution av pressreleasebilder till nyhetsredaktioner.

Scanpix är en bildbyrå som dagligen levererar nyhets- och genrebilder och video till Sveriges alla nyhetsredaktioner och har över 45 miljoner bilder i arkivet. Scanpix ingår i TT-Gruppen. I och med detta samarbete får Cisions kunder möjligheten att nå ut direkt till nyhetsredaktionerna med både sin pressinformation och bildmaterial.

Magnus Thell VD Cision Norden kommenterar samarbetet: ”I dagens brus av pressreleasebilder ser vi stora fördelar för våra kunder att kunna nå nyhetsredaktionerna direkt via Scanpix, det bidrar till ökade chanser för våra kunder att få sina releaser och bilder publicerade”.

”Vi ser det som en bra service för våra kunder att samla pressreleasebilder på samma ställe där redaktörerna dagligen hämtar bilder. Våra nyhetskunder behöver därmed inte söka vidare i andra källor efter bilder” säger Lina Hedenström, Marknadschef på Scanpix.

Tjänsten lanseras till kunder under måndagen den 19:e december.

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason, Sales & Marketing Director
E-post: alexander.mason@cision.com

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,1 miljarder 2010. Mer information finns på www.cision.com.

Snabbfakta

I och Cisions och Scanpix samarbete får cisions kunder möjligheten att nå ut direkt till nyhetsredaktionerna med både sin pressinformation och bildmaterial.

Citat

I dagens brus av pressreleasebilder ser vi stora fördelar för våra kunder att kunna nå nyhetsredaktionerna direkt via Scanpix, det bidrar till ökade chanser för våra kunder att få sina releaser och bilder publicerade.
Magnus Thell, VD Cision Norden