Cision PR- verktyg har utnämnts till 2012 bästa informationstjänst online

2012 CODiE Award är Cisions fjärde utmärkelse på fyra år från Software branschens mest prestigefyllda Global Awards.

Cision, leverantör av PR- och IR tjänster, har med sitt verktyg CisionPoint belönats för bästa ”Online Business Information Service” i årets CODiE Awards. Bästa ”Online Business Information Service Award ”utser den bästa digitala tjänsten och bästa helhetslösning inom distribution av företagsinformation. Tävlingen är en av software-branschens mest prestigefyllda och sponsras av Software and Information Industry Association (SIIA). Cision vann priset i konkurrens med erbjudanden från bland annat InfoDesk, LexisNexis Group och Zoom information.

- De sociala mediernas explosion har skapat miljontals ”online-influencers” som tillsammans med aktiva konsumentekan påverka och ändra ett företags varumärke och rykte på bara några minuter. För marknadsförare och ledande befattningshavare har detta skapat en massiv utmaning; hur ska man kunna identifiera dessa påverkare, fastställa kvantiteten av deras inverkan och samtidigt ha koll på vad som sägs om ens företag och bransch i alla olika kanaler och dessutom mäta resultaten?, säger Hans Gieskes, VD och koncernchef för Cision AB.

-I hjärtat av vårt erbjudande finns PR-branschens mest omfattande mediedatabas, innehållande detaljerad information om ”influencers”, så som traditionella journalister, medier och bloggare. Deras digitala inflytande rankas i och databasen som uppdateras ca 20 000 gånger om dagen. Vi har integrerat databasen med verktyg för att bevaka, samla och filtrera information från webben, sociala medier och traditionella medier. Samtidigt som du kan skicka och publicera din information och nå ut till opinionsbildare världen över - i alla kanaler. Vi är mycket glada över att SIIA har uppmärksammat och erkänt våra ansträngningar, säger Hans Gieskes

2012 års CODiE Award är Cisions fjärde utmärkelse sedan 2009. 2011 erhöll CisionPoint CODiE för Bästa ” Marketing/PR Solution” och bedömdes ha bästa ” Online News Service” i 2009 års CODiE Awards. Dessutom vann Cisions Social Media Dashboard en CODiE 2010 för bästa “Social Media Aggregation Service” och fick även pris som bästa ”Product Development of the Year” från brittiska Data Publishers Association (DPA).

Med nästan 30 000 användare i över 20 länder sedan oktober 2007 finns nu CisionPoint tillgänglig på nio språk. Förutom företag, ideella organisationer, universitet och småföretagare använder 49 av de 50 största PR-byråerna Cisions PR-verktyg.

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason, Sales & Marketing Director
E-post: alexander.mason@cision.com

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,1 miljarder 2010. Mer information finns på www.cision.com.

Snabbfakta

Citat

Hans Gieskes, VD och koncernchef, Cision AB.