Cision satsar vidare på SEO och att driva trafik till kundernas webbplatser

Läs original

Det blir allt viktigare för företag att koncentrera webbtrafik till sin egen webbplats. Därför lanserar Cision nu en ny funktion för hur nyheter sprids. Istället för att enbart publicera sina nyheter på nyhetsportalen Cision News kan kunderna nu även driva trafiken vidare till sina egna webbplatser.

Den nya funktionen syftar till att använda Cision för spridning av innehållet samtidigt som trafiken leds till kundens egen webbplats. För att säkerställa maximal SEO-effekt för sin egen webbplats används Googles etiketter för identifiering och uppmärkning av originalinnehåll.

"Det finns ingen plats som är så viktig för företag som den egna webbplatsen" säger Alexander Mason, kommersiell chef för Cision Skandinavien. "Många av våra kunder inser därför att ge bort sina nyheter till en extern webbplats såsom Cision News är kortsiktigt enkelt men ur ett SEO- och trafikperspektiv långsiktigt förödande för den egna webbplatsen. Det finns dock kortsiktiga fördelar med sajter som Cision News och vi känner att vi nu lyckats kombinera styrkorna av Cision News med vikten av den egna webbplatsen. Vi är övertygade om att den största nyttan vi kan göra är att samla och distribuera nyheter på ett sätt som ger maximal kraft åt våra kunders egna webbplatser" säger Alexander Mason.

Den nya funktionen möjliggör för företag och organisationer att få kontroll över den viktiga insamlingen av e-postadresser på den egna webbplatsen, parallellt med att man säkerställer att den egna webbplatsen blir det viktigaste navet i kommunikationenen.

"Vi vet att många kunder efterfrågar våra tjänster för maximal spridning" säger Alexander Mason. "Samtidigt ser vi tecken som tyder på att det kommer att bli allt viktigare att satsa allt på den egna webbplatsen framöver. Det handlar om trafik men också möjlighet till att skapa en egen prenumerationsbas samt SEO. Därför måste vi också förändra våra tjänster för att avspegla den här trenden" säger Alexander Mason.

Här kan du läsa mer om Cisions lösningar för nyhetsrum på den egna hemsidan

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason, Commercial Director
E-post: alexander.mason@cision.com

Cision är den ledande leverantören av kommunikationsverktyg inom IR och PR. Våra kunder använder Cision för att hantera alla delar i sin kommunikation – allt ifrån att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien.

Det finns ingen plats som är så viktig för företag som den egna webbplatsen
Alexander Mason, kommersiell chef för Cision Skandinavien
Alexander Mason, kommersiell chef för Cision Skandinavien