Cision stärker sitt IR-erbjudande i Norge tillsammans med Smartcom

Inleder ett långsiktigt samarbete med Smartcom och gör webcast tillgängligt för sina kunder.

Att streama presentationer i samband med kvartalsrapportering blir allt vanligare bland börsbolag. Det finns ett starkt intresse för analytiker och andra intressenter som inte har möjlighet att närvara fysiskt att kunna följa rapporteringen online via webcast istället. Cision stärker nu sitt erbjudande i Norge genom att inleda ett samarbete med Smartcom, Norges ledande företag inom tjänster för webb-TV. Smartcom:tv är näringslivets TV-partner och marknadsledande i Norge med över 100 norska företag och organisationer som kunder. Smartcom: tv hjälper sina kunder att bättre kommunicera i de digitala kanalerna och erbjuder ett omfattande koncept så att kunden endast behöver samarbeta med en leverantör. -En majoritet av våra börsnoterade kunder efterfrågar ofta möjligheten att sända ut sina presentationer vid kvartalsrapporter via live webcast för att nå ut till sin målgrupp. Tillsammans med Smartcom kan vi nu tillföra ett större värde för våra kunder genom att kombinera våra respektive tjänster i gemensamma processer säger Magnus Thell, VD Cision Skandinavien. –Cision och Smartcom är två starka bolag inom sina respektive områden och vi kommer nu tillsammans att utveckla den norska marknaden då våra tjänster kompletterar varandra väl säger Tore Nergaard, VD Smartcom Norge. Webb-TV kompletterar det skrivna pressmeddelandet och finansiella rapporter samtidigt som den ger en helt ny upplevelse av den finansiella kommunikationen. Denna tjänst finns nu, i samarbete med Smartcom:tv, tillgänglig för Cisions kunder i Norge.