Cision startar servicecenter i Almedalen

Hjälper journalister och kommunikatörer att hantera sin kommunikation på plats.

Vid årets Almedalsveckan vill Cision ge journalister, företag, politiska partier och organisationer en möjlighet att på ett lättillgängligt sätt ta del av viktiga nyheter samtidigt som de effektivt kan distribuera egen information via Cision. Precis som förra året kommer Cision även att finnas på plats i Telias officiella presscenter. - För oss är det en självklarhet att vi finns på plats när ett av Sveriges viktigaste event äger rum. I synnerhet 2010 då det dessutom är valår. Vi vill finnas där som ett nav för både journalister och kommunikatörer som är våra två viktigaste målgrupper säger Magnus Thell, VD Cision Skandinavien. I servicecentret, som ligger i anslutning till presscentret, kommer Cision att erbjuda kommunikatörer att träffa kunnig personal på plats då de erbjuder gratis utskick av pressmeddelanden liksom tillgång till journalistkontakter genom verktyget CisionPoint. Servicecentret kommer att vara bemannat 8-22 och finnas tillgängligt centralt i Almedalen. För mer information, vänligen kontakta: