Cision stolt huvudsponsor till SPINN13

Cision är för fjärde året huvudsponsor till PR-tävlingen SPINN och kommer likt de två senaste åren även att dela ut priset ”Cision PR Influencer Award” till den PR- konsult som haft stort digitalt inflytande under året.

Spinngalan arrangeras för tionde året och förra året slogs rekord i antal inlämnade bidrag. I år beräknas tävlingen bli större än någonsin. Cision PR Influncer Award delas ut till den PR-konsult som under året haft stort digitalt inflytande. Utmärkelsen baseras på Cisions egen rankingmetod som mäter både synlighet i digitala nyhetsmedier och engagemanget i sociala medier. Priset delas ut på galakvällen av Cisions VD Magnus Thell, som säger så här om årets lista:

- Det blir mycket spännande att se hur rankingen blir i år och om det är några nya namn som dyker upp. Genom det här priset vill vi uppmärksamma PR-konsulter som inte bara är duktiga på att lyfta fram sina uppdragsgivares varumärken utan även sitt eget.  Vi vill också genom detta pris påvisa vikten av att ha koll på vem eller vilka som påverkar din bransch eller dina kunders branscher säger Magnus Thell.

Förra året vann PR strategen Brit Stakston från JMV kommunikation och året innan Paul Ronge.

Höstens Spinn-datum
1 oktober sista dag för inlämning av bidrag
22 oktober kl 18.00 presentation av nominerade
21 november kl 18.30 Spinngalan

Om Spinn:
Spinn är en tävling i effektiv svensk marknads-PR. Med marknads-PR avses marknadskommunikation i icke-köpta (publicitet, seminarier, internet, ambassadörer etc) och egna kanaler (webb, e-mail, nyhetsbrev, föreläsningar etc) som har som syfte att driva försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen.

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason, Sales & Marketing Director
E-post: alexander.mason@cision.com

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,0 miljarder 2012. Mer information finns på www.cision.com.

Citat

Magnus Thell VD Cision Norden
Vi vill också genom detta pris påvisa vikten av att ha koll på vem eller vilka som påverkar din bransch eller dina kunders branscher.
Magnus Thell VD Cision Norden