Cision tar kommunikationsarbetet till nya nivåer

För första gången kan kommunikatörer kombinera marknadens bästa innehåll med en integrerad lösning, oavsett var i välden de befinner sig. Från och med idag förhandsvisar Cision det globala gränssnittet CisionPoint Next Generation.

CisionPoint är ett integrerat webbgränssnitt för att planera, nå ut med, bevaka och analysera PR och kommunikation. CisionPoint lanserades i USA under 2007 och introduceras nu i Europa och Asien. Det innebär att organisationer enklare kan hantera sin kommunikation på samma sätt över hela världen.

– När CisionPoint nu lanseras globalt markerar det en ny era för Cisions kunder. Det blir startskottet för ett helt nytt sätt att nå sina målgrupper, dela information med sina kollegor och utvärdera sin kommunikation, i såväl traditionella som sociala medier. CisionPoint kombinerar det gamla och det nya på ett unikt sätt, säger Yann Blandy, Managing Director, Cision Sverige.

CisionPoint Nordamerika har nominerats i tre kategorier i den prestigefyllda tävlingen CODiE Awards: Bästa nyhetstjänst online, bästa interaktiva plattform och bästa vertikala marknadslösning. Läs mer om CODiE Award på www.siia.net/codies/2009/ som utser programvaru- och informationsbranschens främsta produkter och tjänster.

För en demonstration av CisionPoint besök gärna: www.se.cision.com