Cision utser PR-konsulten med störst digitalt inflytande på SPINN

Kommunikationsföretaget Cision utser den PR-konsult med störst digitalt inflytande på årets SPINN-gala. De fem nominerade till utmärkelsen är Brit Stakston, Niclas Strandh, Paul Ronge, Hans Kullin och Jerry Silwer. Vinnaren utses baserat på Cisions egen rankingmetod, som mäter både synlighet i digitala nyhetsmedier och engagemanget i sociala medier.

- Vi tycker att de PR-konsulter som själva är mästare på att synas både i sociala medier och internetmedier ska uppmärksammas, säger Alexander Mason, sälj- och marknadschef på Cision. De är på många sätt PR-branschens främsta ambassadörer genom att de för en öppen dialog om och skapar synlighet på vad PR kan vara för något i exempelvis sociala medier.

De nominerade till utmärkelsen “Sveriges PR-konsult med störst digitalt inflytande 2011” är:

Brit Stakston, @britstakston

Niclas Strandh, @deeped

Paul Ronge, @paulronge

Hans Kullin, @kullin

Jerry Silwer, @DoktorSpinn

Nomineringarna baseras på Cisions eget index över digitalt inflytande. Indexet utgår från en mängd variabler, såsom exempelvis Klout score, bloggaktivitet, Twitter, LinkedIn och omnämnanden i digitala nyhetsmedier. För att vara med i mätningen krävs att man både är aktiv i de sociala medierna och får synlighet i traditionella medier på internet. De fem nominerade är de som fått de bästa indexvärdena bland alla svenska PR-konsulter i Cisions mätning inför SPINN-galan. Vinnaren presenteras under själva galakvällen torsdag den 17 november.

- För att få det bästa resultatet i vår mätning av digitalt inflytande krävs det både att man själv behärskar att föra dialog i sociala medier och att man syns i traditionella medier, säger Alexander Mason. Vi kommer även att presentera en längre lista över de PR-konsulter som lyckats bäst i vår mätning efter själva galan.

Cision är huvudsponsor av årets SPINN-tävling. Förutom att dela ut ett eget pris kommer företaget även att arrangera ett Winners Corner på själva galan, där alla vinnarna av SPINN-priset i de olika kategorierna intervjuas. För att följa Cisions rapportering från SPINN-galan, se http://www.cisionwire.se/spinn

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason, Sales & Marketing Director
E-post: alexander.mason@cision.com

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,1 miljarder 2010. Mer information finns på www.cision.com.

Snabbfakta

Citat

Vi tycker att de PR-konsulter som själva är mästare på att synas både i sociala medier och internetmedier ska uppmärksammas.
Alexander Mason, sälj- och marknadschef, Cision
För att få det bästa resultatet i vår mätning av digitalt inflytande krävs det både att man själv behärskar att föra dialog i sociala medier och att man syns i traditionella medier.