Cision växer - rekryterar elva personer i Skandinavien

Kommunikationsföretaget Cision växer. Totalt rekryteras elva personer till försäljnings- och marknadsavdelningen för Skandinavien.

Den 31 mars sålde Cision sin svenska och norska verksamhet för bevakning och medieanalys till Infopaq. Sedan dess har Cision i Skandinavien helhjärtat satsat på att utveckla och sälja Plan och Connect, tjänster för kommunikation inom PR, IR och Sociala medier. Före sommaren utökades säljstyrkan med fyra personer och nu söker Cision ytterligare sex personer till försäljningsavdelningen. - Det är stor efterfrågan från företag och organisationer att synas online och det är många som vill professionalisera sin informationshantering och det är mot den bakgrunden som vi nu expanderar vidare och utökar vår marknadsnärvaro, säger Magnus Thell, VD för Cision i Skandinavien. Även marknadsavdelningen förstärks med en ny marknadsansvarig. De nya rekryteringarna innebär att totalt 20 personer kommer att arbeta inom försäljning och marknad för Cision i Skandinavien. Rekryteringarna sker både i Sverige, Norge och Danmark. I samband med att antalet anställda växer så lanseras även nya tjänster. Nyligen lanserades publiceringssajten CisionWire för IR och PR på tyska. Tjänsten är både riktad till de tyska kunderna och till för att hjälpa skandinaviska kunder att nå ut med information internationellt. Fler internationella versioner på olika språk är på väg ut under de närmaste månaderna. Dessutom har Cision börjat sälja tjänster för att hjälpa företag att kommunicera i sociala medier. För mer information kontakta: Magnus Thell, VD Cision i Skandinavien magnus.thell@cision.com Tel: 0708-950 822