• Cision/

Cision vinner "Årets produktutveckling - mjukvara" på 2010 års Data Publishers Association Awards

​CisionPoint uppmärksammad för sin innovation och kommersiella framgång

LONDON, november, 2010 - Cision har tilldelats pris för " Årets produktutveckling - mjukvara" för sitt PR-verktyg, CisionPoint på  Data Publishers Association (DPA) Awards 2010.

CisionPoint är ett verktyg som gör det möjligt för PR-ansvariga att söka journalister, skapa medielistor, distribuera nyheter, mediebevakning och analys. CisionPoint fungerar som ett CRM-verktyg för kommunikationsproffs och funktionaliteten tillåter användaren att hantera alla medierelationer på ett och samma ställe.

DPA Awards jury letade efter innovativa verktyget som genererat kommersiell framgång i utmanande marknadsförhållanden och alla 11 jurymedlemmar var överens om att CisionPoint förtjänade utmärkelsen.

"Juryn var eniga i sitt beslut att det vinnande CRM-verktyget har visat en enorm innovation, hjälpt användaren att spara tid, samt automatiserat arbetsflödet", säger Jerry Gosney, verkställande direktör för Data Publishers Association.

Tosh Bruce-Morgan, VD för Cision UK, tillägger: "Vi är glada att CisionPoint har uppmärksammats för sin innovation och det här är belöningen till teamet på Cision för deras engagemang i att skapa en produkt som levererar verkligt värde till våra kunder. "

Efter ett antal amerikanska segrar för CisionPoint med 2009 CODiE Award för "Bästa nyhetsservice - online" och 2010 CODiE Award för
Cision Social Media Dashboard som "Bästa service för sociala medier", representerar DPA Awards, Cisions första europeiska utmärkelse.

DPA Awards juryn:
Alan Philipp, Chairman of the judges
Trevor Fenwick, DPA Chairman
Jerry Gosney, DPA Executive Director
Brian Gallagher, Consultant
Iain Nicol, Emap
Richard Duggleby, Yell Group
John Schlaefli, PPA
Duncan Taylor, People4business
Elaine Marshall, William Reed Business Media
Fay Delavault, Delavault Marketing and Media
Richard Price, MSO.net

För mer information, vänligen kontakta:
Frida Wickholm, Kommunikationsansvarig
E-post: frida.wickholm@cision.com

Cision skapar förutsättningar för företag och organisationer att fatta bättre beslut och nå bättre resultat genom plattformen CisionPoint, som erbjuder tjänster för kommunikations- och PR-ansvariga. Med lokal expertis och global räckvidd levererar Cision relevant medieinformation, målgruppsanpassade distributions–tjänster, mediebevakning och kvalificerade analyser. Cision har kontor i Europa, Nordamerika och Asien samt partners i 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte 1.5 miljarder 2009.
Detta pressmeddelande finns även på www.cision.com