Cisions ekonomidirektör lämnar sin befattning

Cision meddelar idag att bolagets ekonomidirektör Tosh Bruce-Morgan lämnar företaget under det fjärde kvartalet 2013.

Tosh Bruce-Morgan var tidigare ekonomidirektör för den europeiska divisionen i två år och är koncernens ekonomidirektör sedan september 2011.

”Tosh har spelat en viktig roll i Cision under de senaste fyra åren, och han har varit en drivande kraft i utvecklingen av företaget. Jag vill tacka Tosh för hans insatser och önskar honom lycka till i hans fortsatta karriär”, säger Peter Granat, koncernchef för Cision.

”Det har varit spännande och inspirerande på Cision, men nu är det dags att fundera på nya utmaningar. Av familjeskäl har det i längden inte heller varit optimalt att bo i Storbritannien och ha min huvudsakliga arbetsplats i Sverige”, säger Tosh Bruce-Morgan.

Cision har påbörjat processen med att utse en ny ekonomidirektör.

För ytterligare information kontakta:

Peter Granat, koncernchef och verkställande direktör, telefon: 08 507 410 11
e-mail investorrelations@cision.com

Cision AB (publ)
Org.nr: 556027-9514

Informationen är sådan som Cision AB (publ) skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden (SFS 2007:528) och/eller lagen om handel med finansiella instrument (SFS 1991:980). Informationen lämnades för offentliggörande den 12 juni 2013 klockan 08:30.

Cision är den ledande leverantören av molnbaserad mjukvara, tjänster och verktyg inom PR för marknads- och PR-ansvariga. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå̊ ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,0 miljarder SEK 2012. Mer information finns på www.cision.com.