Cyril Acquisition drar tillbaka sitt erbjudande till aktieägarna i Cision

Cyril Acquisition AB (Trition Fund II) meddelade idag att det offentliga erbjudande om att förvärva samtliga aktier och vinstandelsbevis i Cision AB förfaller då villkoren ej uppfylldes under anbudsperioden. Anbudsperioden för Cyril Acquisitions bud stängde torsdagen den 12 juni 2008.

Cision genomgår ett omfattande förändringsarbete. En central del i denna process är lansering och implementering av ett integrerat erbjudande, baserat på koncernens nya tjänsteplattform, CisionPoint. Detta är ett led i Cisions strategi att erbjuda internationell mediebevakning och analys till globala företag och organisationer.

Omställningen av verksamheterna i Storbritannien och Norden pågår. I Cisions nordamerikanska verksamhet är efterfrågan på CisionPoint, som lanserades under det fjärde kvartalet 2007, god och förberedelserna för lansering av CisionPoint i bolagets övriga marknader från andra halvåret 2008 går enligt plan.

Cisions delårsrapport för andra kvartalet 2008 publiceras den 24 juli 2008.

Styrelsen i Cision AB (publ)