De är 2016 års fem mest inflytelserika PR-konsulter!

Läs original

Idag presenterar Cision vilka personer som gör upp om årets pris i Cision PR Influencer Award. Utmärkelsen ges till den person inom PR och kommunikation som under året haft störst inflytande i digitala medier. I år har man valt att titta lite extra på hur de nominerade skapar relation med hjälp av e-post och nyhetsbrev i sitt PR-arbete.

Topp fem nominerade till Cision PR Influencer Award 2016 (utan inbördes ordning) är:

• Brit Stakston
  • Deeped Niclas Strandh
  • Jerry Silfwer
  • Johanna Lindskog Lindell
  • Viktor Frisk

För att kunna nomineras till Cision PR Influencer Award krävs det att man jobbar på eller är knuten till en byrå som arbetar med PR. Dessutom krävs det att man har en mätbar url, så som en blogg, en hemsida eller en personlig presentation på en företagssida. Varje år utvecklas uträkningen för att mätningen ska hållas relevant och aktuell. Årets nyhet bland mätpunkterna handlade om hur de nominerade skapar relation med hjälp av e-post och nyhetsbrev i sitt PR-arbete.

”Email är kanske det äldsta verktyget i den digitala verktygslådan. Under många år har det därför haft en undanskymd plats. Vi på Cision menar att email fortfarande är en stark kanal och har därför valt att lyfta in det som en parameter i vår uträkning i år”, säger Alexander Mason, kommersiell chef på Cision.

Placeringarna för topp 5 och vinnaren utses på Spinngalan den 24 november. Vem du tror kommer vinna? Twittra gärna till oss på #CPRIA .

I årets topp 5 finns tre män och två kvinnor representerade; en till kvinna har tagit sig in på listan sedan förra året.

Utmärkelsen Cision PR Influencer Award gick förra året till Deeped Niclas Strandh, 2014 till Fredrik Wass och 2013 till Lina Thomsgård . År 2012 var det Brit Stakston som fick ta emot priset och år 2011 var pristagaren Paul Ronge . Detta är sjätte  året  Cision delar ut priset Cision PR Influencer Award och det sjunde året som Cision är huvudsponsor till PR-galan Spinn.

Alexander Mason
Commercial Director
alexander.mason@cision.com

Cision är en global ledande aktör inom affärsdriven informationshantering (media intelligence) och levererar ett komplett arbetsflöde för professionella IR- och PR-kommunikatörer. Cision är världsledande inom sin bransch och har huvudkontor i Chicago med över 100 000 kunder globalt. Cision har även kontor i Kanada, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Portugal, Sverige, Finland och Kina och representerar varumärkena Gorkana Group, PRWeb, Help a Reporter Out (HARO) och iContact.