Erik Forsberg lämnar Cision

Cisions ekonomidirektör, Erik Forsberg, kommer att lämna bolaget för en tjänst som ekonomidirektör vid Intrum Justitia. Erik Forsberg lämnar bolaget under det fjärde kvartalet 2011 och en rekryteringsprocess för att hitta hans ersättare pågår.

”Erik Forsberg har spelat en avgörande roll under sina 3,5 år som Cisions ekonomidirektör och Vice Verkställande Direktör. Cision är idag ett stabilt och finansiellt sunt bolag, med en stark balansräkning, vår prisbelönade CisionPoint mjukvara, på en marknad med goda tillväxtutsikter. Vi vill tacka Erik för hans mycket starka insatser och vi önskar honom lycka till i hans nya roll” säger Hans Gieskes, koncernchef i Cision.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Hans Gieskes, VD och koncernchef, telefon +46 (0)8 507 410 10

Cision AB (publ)
Box 24194, SE-104 51 Stockholm, Sweden

Informationen är sådan som Cision AB (publ) skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden (SFS 2007:528) och/eller lagen om handel med finansiella instrument (SFS 1991:980). Informationen lämnades för offentliggörande den 30 juni 2011 klockan 08:30.

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,1 miljarder 2010. Mer information finns på www.cision.com.