Finansinspektionen ny kund till Cision (f.d. Observer)

Finansinspektionen har valt Cision till kanal för rapportering enligt det nya EG-direktiv som träder i kraft i sommar.

Transparency Obligations Directive, även kallat TOD eller öppenhetsdirektivet, träder i kraft den 1 juli 2007. Enligt direktivet måste flaggningsmeddelanden och ekonomisk information från noterade bolag rapporteras till varje lands tillsynsmyndighet som ska tillhandahålla informationen på sin webbplats. I Sverige är Finansinspektionen den myndighet som ansvarar för att skapa och implementera rutiner för denna rapportering, men också ansvara för distributionen av flaggningsmeddelanden till marknaden i Sverige och i EU. Till samarbetspartner för rapporteringen har Finansinspektionen valt Cision.

– Den nya EU-lagstiftningen innebär nya krav och ett utökat ansvar för Finansinspektionen. Vi är glada över att Finansinspektionen väljer att ge Cision förtroendet att sköta distributionen till Europa, säger Magnus Thell, försäljningschef på Cision Sverige AB.

Även Finansinspektionens egna pressmeddelandeutskick kommer att ske genom Cisions kanaler.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Magnus Thell, försäljningschef
Cision Sverige AB
Mobil: 0709-205-536
E-post: magnus.thell@cision.com

Helena Östman, informationschef
Finansinspektionen
E-post: helena.ostman@fi.se

Om Cision:
Cision förbättrar kunders konkurrenskraft genom integrerade tjänster och webbaserade portallösningar för omvärldsbevakning, reputation & campaign management och hantering av mediekontakter.

Cision AB är noterat på nordiska börsen och har cirka 20 000 aktieägare. Bolaget har cirka 2 700 anställda och omsatte 1,9 miljarder kronor 2006. Cision bedriver verksamhet i USA, Storbritannien, Sverige, Kanada, Tyskland, Norge, Finland, Danmark, Portugal och Litauen. www.cision.com

Om Finansinspektionen:
Finansinspektionen är en myndighet som övervakar företagen på finansmarknaden. Vårt uppdrag från allmänheten - riksdag och regering - är att bidra till att det finansiella systemet fungerar effektivt och uppfyller kravet på stabilitet. Vi ska också verka för ett gott konsumentskydd i finanssektorn. www.fi.se