Förändringar i Cisions koncernledning

Efter två år som divisionschef för Cision Europa återvänder Peter Granat till USA för att tillträda den nya befattningen som President & Chief Operating Officer för Cision Nordamerika. Förändringen träder i kraft den 1 januari 2011.

Yann Blandy, för närvarande SVP Business Development i Europa, efterträder Peter Granat som divisionschef för Cision Europa. Yann påbörjade sin karriär i Cision år 2006 och har bland annat ansvarat för det framgångsrika omställningsarbetet i Cision Norden under 2009. Yann kommer även fortsättningsvis att vara baserad i Stockholm.

”Efter det framgångsrika omstruktureringsarbetet som Peter Granat har ansvarat för inom Europa är vi glada över att ha honom tillbaka i Cision Nordamerika som idag representerar 70% av vår globala verksamhet. Som President & Chief Operating Officer kommer Peter huvudsakligen att fokusera på att ytterligare utveckla och stärka Cisions globala position som leverantör av tjänster och mjukvarulösningar för PR-ansvariga.Vi är också glada över att Yann Blandy tar över efter Peter i Europa och säkerställer därmed kontinuitet i vårt arbete med att fortsatt förbättra lönsamheten inom denna division”, säger Hans Gieskes, koncernchef i Cision.

Från den 1 januari 2011 kommer därmed koncernledningen att bestå av:

Hans Gieskes, verkställande direktör och koncernchef i Cision AB
Erik Forsberg, vice verkställande direktör och ekonomidirektör i Cision AB
Joe Bernardo, divisionschef i Cision Nordamerika
Peter Granat, President & COO i Cision Nordamerika
Yann Blandy, divisionschef i Cision Europa

För ytterligare information vänligen kontakta:

Hans Gieskes, VD och koncernchef, telefon +46 (0)8 507 410 11
E-post: hans.gieskes@cision.com

Erik Forsberg, ekonomidirektör, telefon +46 (0)8 507 410 91
E-post: erik.forsberg@cision.com

Cision AB (publ)
Organisationsnummer 556027-9514
Telefon: +46 (0)8 507 410 00

Cision skapar förutsättningar för företag och organisationer att fatta bättre beslut och nå bättre resultat genom plattformen CisionPoint, som erbjuder tjänster för kommunikations- och PR-ansvariga. Med lokal expertis och global räckvidd levererar Cision relevant medieinformation, målgruppsanpassade distributionstjänster, mediebevakning och kvalificerade analyser. Cision har kontor i Europa, Nordamerika och Asien samt partners i 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte 1.5 miljarder 2009.