Forskare rekryterad till Cisions analysverksamhet

Cision Sveriges analysverksamhet har anställt Maria Grafström. Maria kommer närmast från en tjänst som forskare vid Företagsekonomiska institutionen vid Uppsala universitet.

Maria har efter att ha doktorerat fortsatt forska med fokus på bland annat Corporate reputation, CSR i medierna, bloggar och ekonomijournalister samt utvecklingen av affärsjournalistik.

- Maria är en bra förstärkning i att ytterligare fördjupa och förstärka innehållet i leveranserna till våra kunder, säger affärsområdeschef Jonathan Wennö. Det är en strategisk rekrytering i vår strävan att hjälpa våra kunder att utveckla och effektivisera sitt pr-arbete genom bättre insikter i den egna mediebilden. Marias och vår kunskap och erfarenhet ska hjälpa kunderna att stärka sin position genom medier, internationellt och lokalt.

Marias kunskaper och bakgrund som föreläsare kommer väl till användning inom ramen för Cisions utbildningsverksamhet Cision Academy.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jonathan Wennö, affärsområdeschef
Cision Sverige AB
Mobil: 0709-839 574
E-post: jonathan.wenno@cision.com

Maria Grafström, analytiker
Cision Sverige AB
Tel. 08- 507 412 14
E-post: maria.grafstrom@cision.com

Om Cision:
Cision förbättrar kunders konkurrenskraft genom integrerade tjänster och webbaserade portallösningar för omvärldsbevakning, reputation & campaign management och hantering av mediekontakter.

Cision AB är noterat på nordiska börsen och har cirka 20 000 aktieägare. Bolaget har cirka 2 700 anställda och omsatte 1,9 miljarder kronor 2006. Cision bedriver verksamhet i USA, Storbritannien, Sverige, Kanada, Tyskland, Norge, Finland, Danmark, Portugal och Litauen. www.cision.com