Förvärv av egna aktier i Cision AB (publ)

Styrelsen i Cision AB (publ), org. nr. 556027-9514, har den 20 juli 2011 beslutat att utnyttja årsstämmans bemyndigande om återköp av aktier i syfte att säkerställa leverans av aktier till deltagarna i det aktierelaterade långsiktiga incitamentsprogram som antogs vid årsstämman. Förvärv av egna aktier skall ske på följande villkor.

Förvärv av egna aktier skall ske vid ett eller flera tillfällen, dock längst intill årsstämman 2012, omfatta högst 164 750 aktier i enlighet med bolagsstämmans bemyndigande och endast ske på NASDAQ OMX Stockholm till ett pris inom det vid var tid gällande kursintervallet, varmed avses intervallet mellan högsta köpkurs och lägsta säljkurs för aktien.

Bolagets förvärv av egna aktier skall aldrig under en dag uppgå till mer än 25 procent av den genomsnittliga dagsomsättningen under de fyra kalenderveckor som närmast föregått den vecka under vilket förvärvet äger rum.

Cision AB (publ) har för närarande inte något innehav av egna aktier.

För ytterligare information kontakta:

Erik Forsberg, ekonomidirektör, telefon: 08 507 410 91
e-mail: erik.forsberg@cision.com

Cision AB (publ)
Org.nr: 556027-9514

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,1 miljarder 2010.  Detta pressmeddelande finns även på corporate.cision.com/sv/.