Kommentar från Cisions styrelse i anledning av Tritons bud

EJ FÖR DISTRIBUTION ELLER PUBLIKATION TILL ELLER I AMERIKAS FÖRENTA STATER, AUSTRALIEN, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND ELLER SYDAFRIKA

Det europeiska private equity-företaget Triton har via ett svenskt holdingbolag, Cyril Acquisition AB, genom pressmeddelande tidigare idag den 30 april 2008 lämnat ett offentligt erbjudande avseende förvärv av samtliga aktier och konvertibla vinstandelsbevis utgivna av Cision AB (publ).

Cisions styrelse har kontaktats av Triton inför erbjudandet och uppfattar Triton som en kompetent aktör med förutsättningar att genomföra ett förvärv och förmåga att som ägare långsiktigt ta ansvar för Cisions fortsatta utveckling. Cisions styrelse har tillåtit Triton att genomföra en begränsad due diligence före offentliggörandet av uppköpserbjudandet. Triton har därmed tagit del av viss icke offentliggjord information, främst Cisions interna prognos avseende 2008, vilken presenteras i sammandrag i Tritons pressmeddelande och i bilaga till detta pressmeddelande.

Det ankommer ytterst på aktieägarna i Cision att ta ställning till erbjudandet. Styrelsen ser positivt på att aktieägarna får ta del av detta erbjudande, och kommer nu att noga utvärdera erbjudandet. Styrelsen kommer i enlighet med tillämpliga regler att i god tid före acceptfristens utgång offentliggöra sin uppfattning om erbjudandet och skälen till denna uppfattning. Styrelsen har till sin hjälp anlitat Lazard AB och Företagsjuridik Nord & Co AB.

Styrelsens ordförande, Anders Böös, som är medlem i en Industry Board inom Triton, har avstått från att delta i styrelsens beredning och beslut i anledning av erbjudandet.

I anledning av det offentliga erbjudandet kommer Cisions styrelse att avbryta genomförandet av den emission av konvertibla vinstandelsbevis, riktad till ledande befattningshavare i Cision vilken beslutades på årsstämman 2008. Ett korrekt genomförande av emissionen förutsätter bland annat att prissättning sker utan inverkan av ett offentligt erbjudande.

Styrelsen i Cision AB (publ)