Nästa generations PR-verktyg är här

Cision erbjuder PR-proffs en unik global plattform för kommunikation i sociala och traditionella mediekanaler.

Cision, leverantör av kommunikationstjänster till företag, organisationer och myndigheter, lanserar idag en ny global version av sitt prisbelönta PR-verktyg CisionPoint. Inspirerad av dagens kraftfulla sociala nätverk, ger nya CisionPoint PR-verksamma ett enklare och mer intuitivt sätt att planera kommunikationsstrategier, bygga medienärvaro, synliggöra nyheter, engagera opinionsbildare samt följa upp och mäta resultat.

Den nya versionen innehåller:

Personlig startsida – I CisionPoint kan användaren lägga till och bevaka nyhetsflöden från sina favoritwebbplatser, bloggar, sociala medier och nyhetsportaler samt addera twitter-flöden från personligt utvalda mediekontakter.

Global mediedata som ständigt uppdateras där användaren kan söka och navigera på egen hand bland 1.5 miljoner internationella mediekontakter. På användarens personliga startsida i CisionPoint går det dessutom att se exakt vilka journalister som lagts till respektive tagits bort.

Detaljerad information om journalister och medier med möjlighet att lägga till egna aktiviteter för enklare uppföljning.

• Cisions redaktionella kalender som ger användaren exakta datum för mediers planerade bilagor och temanummer, mässor och konferenser.

Nyhetsdistribution, sökmotoroptimering och statistikuppföljning - CisionPoint gör det enklare än någonsin att optimera pressmeddelanden för sökmotorer; publicera nyheter i sociala medier, på nyhetswebbsidor och nyhetskanaler; mäta pressmeddelandets spridning på webben samt skicka riktade utskick till specifika kontakter.
• Allt i ett PR-verktyg - Användaren kan enkelt växla fram och tillbaka mellan att bygga listor, publicera nyheter i traditionell och social media samt följ upp sina resultat - utan att behöva lämna startsidan.

– Lanseringen av nya CisionPoint representerar tredje generationen av vårt globala PR-verktyg. Den senaste versionen bygger på omfattande feedback från våra kunder kring dels vad de letar efter i en PR-lösning och dels på kraven från en ständigt föränderlig marknad. CisionPoint fungerar på det sätt som många av dagens PR- och IR-ansvariga arbetar: dvs. många arbetsuppgifter hanteras simultant tillsammans med flera kontaktytor på samma gång. Tillsammans med dessa nyheter och med den mest uppdaterade mediainformation som finns befäster CisionPoint sin position på marknaden, säger Magnus Thell, VD Cision Skandinavien.

– Dagens medierelationer handlar om engagemang i nätverk. Kommunikatörer är medvetna om att de måste engagera sig i varje kanal och i många typer av kommunikation, säger Magnus Thell. CisionPoint är det enda verktyg på marknaden som till fullo integrerar kommunikation i både traditionella och sociala medier, vilket är viktigt för att våra kunder ska kunna berätta sin story.

Läs mer om CisionPoint här.

För mer information, vänligen kontakta:
Frida Wickholm, Marketing Manager
E-post: frida.wickholm@cision.com

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,1 miljarder 2010. Mer information finns på www.cision.com. Detta pressmeddelande finns även på www.cisionwire.se.