Niklas Flyborg blir ny VD och koncernchef i Observer

Niklas Flyborg har utsetts till ny VD och koncernchef i Observer. Niklas, som för närvarande är VD och koncernchef i Mandator, anställs i Observer från 2 januari 2006 och tillträder som koncernchef den 10 februari 2006. - Observer är ett tjänsteföretag med en stor och växande del informationsteknologi i våra tjänster. Niklas långa erfarenhet från IT-sektorn och business-to-business lösningar blir en stor tillgång för oss. Den kompetensen parad med förmågan att leda en kundorienterad, internationell organisation med fokus på tjänsteutveckling gör att vi är mycket glada över att få Niklas till oss, säger Observers styrelseordförande, Örjan Håkanson - Jag ser mycket fram emot min nya roll. Observer är ett starkt bolag med skickliga medarbetare som utvecklat ett attraktivt erbjudande till kunderna, säger Niklas Flyborg, tillträdande VD och koncernchef i Observer AB. - Observers tjänster har mycket spännande framtidsutsikter. Att följa och utvärdera sin image och mediebild på det sätt som möjliggörs av Observers tjänster blir allt viktigare för alla typer av organisationer. Det är heller ingen tvekan om att teknologiinnehållet i Observers erbjudande växer och jag tror att en fortsatt utveckling av digitaliserade tjänster ökar möjligheten att vässa erbjudandet ytterligare, effektivisera processerna och förbättra tillväxten, fortsätter Niklas Flyborg. Niklas Flyborg efterträder Robert Lundberg som varit VD i Observer i 13 år. Robert Lundberg som fyller 58 år i början av 2006 kommer efter sin avgång som verkställande direktör fortsätta att stå till bolagets förfogande. Niklas Flyborg är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm. Han är 43 år, är gift och har 3 barn. Observer AB (publ)