• Cision/

Nordea väljer Cision som ny partner för förmedling av information till media och finansmarknad

Kommunikationsföretaget Cision meddelar idag att Nordens största bank, Nordea, har valt Cision som leverantör för förmedling av press- och finansiell information.

Nordea kommer att använda Cision som leverantör för distribution av press- och finansiell- information till sina intressenter globalt.

- Vi är självklart mycket glada och hedrade över att en stor aktör som Nordea väljer Cision som sin samarbetspartner säger Magnus Thell, VD Cision Norden. Vi ser detta som ett tydligt tecken att våra tjänster är uppskattade och att vi ligger i framkant. Det är ett förtroendeuppdrag att få arbeta med Nordens största bank och vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete.

Nordea har cirka 11 miljoner kunder och runt 1 400 kontor, och är en av Europas tio största fullservicebanker mätt i börsvärde. Nordeaaktien är noterad på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn.

För mer information, vänligen kontakta:
Magnus Thell, VD
E-post: magnus.thell@cision.com
Telefon: 0046 8 507 410 00

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,1 miljarder 2010. Mer information finns på www.cision.com.

Snabbfakta

Citat

Vi är självklart mycket glada och hedrade över att en stor aktör som Nordea väljer Cision som sin samarbetspartner.
Magnus Thell, VD Cision Norden
Magnus Thell, VD Cision Norden