Nu lanseras Sveriges första databas för Public Affairs!

Läs original

Cision har sedan länge tillhandahållit marknadens mest omfattande mediedatabas med kontakter till journalister, redaktioner och influencers över hela världen. Nu lanserar företaget en databas med kontakter inom Public Affairs, för att ge kunderna möjligheten att enkelt komma i kontakt med politiker, beslutsförfattare och andra påverkare i samhället.

I databasen finns kontaktuppgifter till bland annat riksdagsledamöter och landstingspolitiker på personnivå. Magnus Thell, VD för Cision i Norden, berättar mer:

”Tanken är att kunderna ska kunna kommunicera direkt med de politiker och beslutsfattare som är mest relevanta för deras affärer och därigenom bilda opinion och påverka sina verksamheter” – ”Vi är väldigt positiva till gensvaret från de makthavare vi velat ha med i databasen. Många uppskattar möjligheten att få direktkontakt med företag och organisationer som vill påverka Sveriges utveckling.”

I databasen kan kunderna själva enkelt söka upp politiker baserat på valkrets, utskott och hjärtefrågor, samt filtrera på partitillhörighet. Över tid kommer databasen att växa utifrån kundernas behov.

”Närmast räknar vi på att uppdatera databasen med svenska EU-parlamentariker, organisationer och förbund. Tanken är också att de kunder som kliver på tjänsten tidigt får vara med och utforma utvecklingen av den”, avslutar Magnus Thell.

Från och med den 1 juni får Cisions kunder tillgång till databasen.

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason
Commercial Director
alexander.mason@cision.com

Cision är en global ledande aktör inom affärsdriven informationshantering (media intelligence) och levererar ett komplett arbetsflöde för professionella IR- och PR-kommunikatörer. Cision är världsledande inom sin bransch och har huvudkontor i Chicago med över 100 000 kunder globalt. Cision har även kontor i Kanada, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Portugal, Sverige, Finland och Kina och representerar varumärkena Gorkana Group, PRWeb, Help a Reporter Out (HARO) och iContact.

Citat

Tanken är att kunderna ska kunna kommunicera direkt med de politiker och beslutsfattare som är mest relevanta för deras affärer och därigenom bilda opinion och påverka sina verksamheter.
Magnus Thell