Ny organisation stärker Cisions handlingskraft

Den 1 januari 2009 kommer Cision att genomföra följande organisationsförändringar:

• Cisions europeiska dotterbolag bildar en division, Cision Europa
Cisions europeiska dotterbolag samordnas till en division, Cision Europa. Peter Granat, för närvarande vice verkställande direktör för Cision Nordamerika, har utnämnts till ny verkställande direktör för Cision Europa, med placering i London. Nuvarande chefer för Tyskland, Portugal, Storbritannien, Norden samt chefen för Strategic Sales kommer att rapportera till Peter Granat. Ett antal supportfunktioner för koncernen kommer också att integreras i Cision Europa.

• Ny koncernledning
Cisions koncerngemensamma funktioner blir därmed färre och en ny koncernledning har utsetts, bestående av Cisions koncernchef, ekonomidirektör samt de verkställande direktörerna för Cision Europa och Cision Nordamerika. Den nya koncernledningen kommer även att stödjas av koncernens IT-direktör och HR-direktör. Cisions kommunikationsdirektör och direktören för Strategiska Projekt kommer att lämna företaget.

“Bildandet av Cision Europa med en mindre huvudkontorsfunktion kommer att öka vår kostnadseffektivitet och stärka vår handlingskraft i det pågående omställningsarbetet. Jag är också mycket glad över att Peter Granat kommer att leda Cision Europa. Peter har haft en avgörande betydelse för att växa Cision Nordamerika till en marknadsledande position med mycket starka rörelsemarginaler. Hans erfarenheter från att framgångsrikt lansera vår nya tjänsteplattform CisionPoint kommer också att bli mycket värdefull för Cision Europa” kommenterar Hans Gieskes, Cisions koncernchef.