Nytt samarbete: Cision och Comprend

I dagarna offentliggjordes det nya samarbetet mellan Cision och Comprend, två aktörer som båda fokuserar på att hjälpa noterade bolag att lyckas med digital företagskommunikation. Kunder kommer genom Cision få tillgång till marknadens främsta kommunikationslösningar medan Comprend erbjuder en konkurrenskraftig webbplattform med fokus på användarvänlighet.

Två experter som kompletterar varandra

Comprend hjälper sina kunder att kommunicera bättre i digitala kanaler i form av webbproduktion, innehåll, design och budskap. För distribution av nyheter, och för att hämta innehåll från andra kanaler så som aktiekursinformation och ägarstruktur står Cision med sina tjänster till förfogande.

Tack vare samarbetet kommer kunder numera få tillgång en integrerad kommunikationslösning med webbplats och distribution.

Magnus Thell, VD Cision:

”Vi känner en stor entusiasm över samarbetet med Comprend och vi är övertygade om att vi kan erbjuda våra kunder en långsiktigt stark webbplatslösning i framkant över tid, som även ger kunderna en möjlighet till en strategisk viktig partner.”

Staffan Lindgren, VD Comprend:

”Vi har en lång historia med Cision som leverantör till många av våra kunder. För oss är samarbetet en ökad möjlighet att gemensamt nå ut till fler kunder, framförallt med vår tjänst Website as a Service som gör att vi effektivt och med hög servicenivå kan hjälpa företagen med sina webbplatser.”

Fredagen den 25 oktober bjuder Cision och Comprend in till gemensamt frukostseminarium på temat ”Så lyckas du med din företagswebbplats”.

Samarbetet är inte exklusivt, båda parter kommer fortsättningsvis även kunna erbjuda andra leverantörers kompletterande lösningar.

För mer information, vänligen kontakta:

Magnus Thell, VD Cision, 070-895 08 22

Staffan Lindgren, VD Comprend, 070-971 12 12

Magnus Thell, VD Cision, 070-895 08 22

Cision Ltd. (NYSE: CISN) är en ledande global leverantör av software och tjänster inom förtjänad kommunikation för verksamma inom PR- och marknadskommunikation. Cisions® mjukvara möjliggör för användare att identifiera och interagera med opinionsbildare, skapa och distribuera meningsfulla berättelser och mäta vilken affärspåverkan det har. Cision har över 4,000 anställda med kontor i 15 länder i Amerika, EMEA och APAC. Lär dig kommunicera som aldrig förr med Cision Communications Cloud®.

Citat

Magnus Thell, VD Cision