Observer etablerar ny division i Tyskland

Observer etablerar ny division i Tyskland Observer etablerar under våren ny verksamhet i Tyskland. Det är koncernens snabbväxande Communicationsdivision som utökar sin verksamhet från den nuvarande plattformen i Norden och Storbritannien. Observers Communication-division är en av de snabbast växande delarna av koncernen och har sedan tidigare verksamhet i Storbritannien under namnet Media Information och i Sverige, Finland och Danmark under namnet BIT. Genom den nya etableringen i Tyskland kan Observer erbjuda sina kunder, främst inom PR- och IR-området, nya databastjänster och kommunikationslösningar för distribution av affärsinformation på en av Europas mest intressanta marknader. Kunderna i Storbritannien och Norden får samtidigt tillgång till tysk information och kanaler för distribution av sin information på den tyska marknaden. Observer är sedan tidigare marknadsledande i Tyskland inom området Media Intelligence. -Den tyska marknaden har stor potential, menar Observers koncernchef Robert Lundberg. -Vi kan dessutom bygga vidare på den kundbas och infrastruktur vi redan har i landet. Fakta om Observer AB Observer AB (fd Sifo Group), noterat på O-listan vid OM Stockholmsbörsen, har sin verksamhet inom medie- och omvärldsbevakning, analys och utvärdering, målgruppsidentifiering för och förmedling av information för PR- och IR-ändamål. Genom SMG Consulting bedriver Observer AB även verksamhet inom management- och strategikonsulting. Observer AB omsätter på rullande tolvmånadersbasis drygt 1.200 miljoner kronor och sysselsätter cirka 1.550 personer i Storbritannien, Sverige, Tyskland , Finland, Norge, Danmark, Estland, Lettland och Litauen. För ytterligare information, kontakta: Robert Lundberg, vd och koncernchef, tfn 08-507 410 10 e-post robert.lundberg@observergroup.com Stephen George, divisionschef Communications, tfn +44 1494 83 03 18, e-post steve.george@mediainfo.co.uk Per Blixt, informationschef, tfn 08-507 410 12/070-549 28 08, e-post per.blixt@observergroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/26/20010125BIT01150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/26/20010125BIT01150/bit0002.pdf