Observers VD avgår senast vid bolagsstämman 2006

Observers koncernchef Robert Lundberg har meddelat bolagets styrelse att han önskar avgå senast vid bolagsstämman 2006.

- Robert Lundberg har under sina år som koncernchef framgångsrikt byggt upp Observer till ett världsledande företag med mycket starka marknadspositioner i 13 länder i Nordamerika, Norden och Övriga Europa. Tillsättandet av ny koncernchef senast vid stämman 2006 ger styrelsen god tid att genomföra en rekrytering och förbereda en ny vd för arbetsuppgifterna, säger Observers styrelseordförande Örjan Håkanson. Under åren 2004/2005 har Observer lanserat ett integrerat erbjudande i samtliga regioner. För att underlätta detta har koncernen slagit samman dotterbolag med sammanlagt cirka 1 300 anställda i Storbritannien, Tyskland och Norden. Erbjudandet har förstärkts ytterligare genom förvärven av sex bolag i Nordamerika under det senaste året. Genom förvärven och vidareutveckling av befintliga tjänster har Observer uppnått en stark position och förutsättningarna för att ytterligare bredda kundbasen är goda. - Under några tuffa år tycker jag att vi skapat en bra bas för att gå vidare. Vi har en stark och lönsam verksamhet i USA, marknaden i Norden förbättras successivt och i Storbritannien närmar vi oss en vändning. Jag har lett Observer i 13 år och det är naturligt att lämna över till en ny generation, säger Robert Lundberg. Observer AB (publ) För ytterligare information, kontakta: Örjan Håkanson, styrelseordförande, telefon: 0708-14 63 58 Robert Lundberg, verkställande direktör och koncernchef, telefon: 08 –507 410 10, e-post: robert.lundberg@observergroup.com Per Blixt, informationschef, telefon: 070 – 549 28 08, e-post: per.blixt@observergroup.com