Ordinarie bolagsstämma i Observer Aktiebolag (publ)

Ordinarie bolagsstämma i Observer Aktiebolag (publ) Aktieägarna i Observer Aktiebolag (publ) kallas härmed till ordinarie bolagsstämma tisdagen den 4 maj 2004, klockan 17.00, i Näringslivets Hus (lokal: Wallenbergaren), Storgatan 19, Stockholm Anmälan m.m. För att äga rätt att deltaga i förhandlingar på stämman skall aktieägare dels vara införd i den av VPC AB förda aktieboken fredagen den 23 april 2004, dels senast tisdagen den 27 april 2004, klockan 16.00, anmäla sig hos bolaget för deltagande på bolagsstämman under adress Observer Aktiebolag, 114 88 Stock-holm eller per telefon 08-507 410 13 eller fax 08-507 410 25 eller via e-post info@observergroup.com. Vid anmälan skall uppges namn, person-/organisationsnummer, aktieinnehav, adress och telefonnummer dagtid, samt uppgift om eventuella biträden. Förvaltarregistrerade aktier Aktieägare, som låtit förvaltarregistrera sina aktier genom banks notariatavdelning eller enskild fondhandlare, måste, för att äga rätt att deltaga på bolagsstämman, genom förvaltarens försorg tillfälligt låta inregistrera sina aktier i eget namn hos VPC AB. Sådan inregistrering skall vara verkställd fredagen den 23 april 2004, och bör därför begäras hos förvaltaren i god tid före nämnda dag. Ombud m.m. Aktieägare som avser att låta sig företrädas genom ombud skall utfärda dagtecknad fullmakt för ombudet. Om fullmakten utfärdas av juridisk person skall bestyrkt kopia av registreringsbevis eller motsvarande för den juridiska personen bifogas. Fullmakten och registreringsbeviset får inte vara äldre än ett år. Fullmakten i original samt eventuellt registreringsbevis bör i god tid innan stämman insändas per brev till bolaget på ovan angivna adress. För ytterligare information, kontakta: Per Blixt, informationschef, telefon: 08 - 507 410 12 e-post: per.blixt@observergroup.com Anders Lundmark, ekonomidirektör, telefon; 08 507 417 23, e-post: anders.lundmark@observergroup.com Observer AB är noterat på O-listan, Attract 40 vid Stockholmsbörsen och har cirka 25 000 aktieägare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/05/20040405BIT20260/wkr0006.pdf Fullständig kallelse http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/05/20040405BIT20260/wkr0008.doc Fullständig kallelse