Örjan Håkanson ordförande och Maria Lilja ny i Observers styrelse

Örjan Håkanson ordförande och Maria Lilja ny i Observers styrelse Bolagsstämman i Observer AB utsåg på måndagen följande styrelse för det kommande verksamhetsåret: Omval av: Örjan Håkanson, styrelseordförande sedan 1995. Styrelseordförande i Bibliotekstjänst AB. Håkan Bryngelson, Styrelseledamot sedan 1998. Verkställande direktör i Vasakronan AB. Hans Tson Söderström, Styrelseledamot sedan 1998. Verkställande direktör i Studieförbundet Näringsliv och Samhälle, SNS Ulf Ivarsson, Styrelseledamot sedan 1998. Partner i Nordic Capital Robert Lundberg, Styrelseledamot sedan 1995. Verkställande direktör och koncernchef i Observer AB. Nyval av: Maria Lilja, Vice ordförande i Stockholms Handelskammare. Styrelseledamot i Bure Equity AB, Bilia, Cell Network, Poolia, Vasakronan, E Öhman Jr, Intrum Justitia BV och Diageo Plc. Rolf Ekedahl och Sven-Åke Lewin hade undanbett sig omval. Vid efterföljande styrelsemöte utsågs Örjan Håkansson till styrelsens ordförande. Bolagsstämman fastslog utdelningen till 0,45 kr aktie. Avstämningsdag är den 31 maj och utdelningen beräknas ske den 6 juni 2001. Fakta om Observer AB Observer AB, noterat på O-listan vid Stockholmsbörsen, har sin verksamhet inom omvärldsbevakning, målgruppsidentifiering för och förmedling av information för PR- och IR-ändamål. Observer omsätter på rullande tolvmånadersbasis drygt 1.200 miljoner kronor och sysselsätter cirka 1.900 personer i Storbritannien, Sverige, Tyskland , Finland, Norge, Danmark, Portugal, Irland, Estland, Lettland och Litauen. För ytterligare information kontakta: Per Blixt, informationschef, tfn 08-507 410 12/070-549 28 08, e-post per.blixt@observergroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/28/20010528BIT01040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/28/20010528BIT01040/bit0001.pdf