Pia Gideon nominerad till Observers styrelse

Pia Gideon nominerad till Observers styrelse Observers nomineringsgrupp föreslår att Pia Gideon, informationschef på Ericsson, väljs till ledamot av bolagets styrelse vid vårens bolagsstämma. Pia Gideon är globalt ansvarig för externa kontakter i Ericssonkoncernen och har tidigare arbetat som PR-konsult, affärsjournalist och finansanalytiker. Observer är världsledande inom omvärldsbevakning, kommunikationsstöd och kommunikationsutvärdering med verksamhet i Europa och Nordamerika. Valet av Pia Gideon till ledamot kommer, enligt nomineringsgruppen, att tillföra Observers styrelse värdefull erfarenheten av internationellt kommunikationsarbete och PR Utöver nyvalet av Pia Gideon föreslås omval av Örjan Håkanson, Maria Lilja, Ulf Ivarsson, Håkan Bryngelson och Robert Lundberg. Hans Tson Söderström har avböjt omval. Bakom förslaget står ägare som representerar mer än 30 procent av rösterna i bolaget. Observers bolagsstämman äger rum den 6 maj 2003 kl 17.00, Ingenjörshuset/ Citykonferensen, Malmskillnadsgatan 46, Stockholm. Observer AB (publ) För ytterligare information, kontakta: Per Blixt, informationschef, telefon: 08 - 507 410 12 e-post: per.blixt@observergroup.com Detta pressmeddelande finns också tillgängligt på: www.observergroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00200/wkr0002.pdf

Om oss

Cision Ltd. är en globalt ledande leverantör av software och tjänster inom förtjänad kommunikation för verksamma inom PR- och marknadskommunikation samt IR. Cisions® mjukvara möjliggör för användare att identifiera och interagera med opinionsbildare, skapa och distribuera meningsfulla berättelser och mäta vilken affärspåverkan det har. Cision har över 4,800 anställda med kontor i 24 länder i Amerika, EMEA och APAC.