Systembolaget ny kund till Cision (f.d. Observer)

Systembolaget har efter en upphandling valt Cision, f.d. Observer, till leverantör av digital omvärldsbevakning.

Avtalet omfattar digitala leveranser av pressklipp, webbagenter, elektronisk radio- och TV-bevakning samt pressmeddelandehantering genom Cisions kanaler.

- Vi är glada att Systembolaget har gett oss sitt förtroende, säger Göran Dahlberg, försäljningschef på Cision Sverige AB. Vi går alltmer mot en digitalisering av våra tjänster och Systembolaget är en av de första kunderna som har valt att hantera all sin omvärldsbevakning digitalt.

Den digitala artikeln, e-klippet, är den nyaste och snabbaste formen av bevakning av tryckta medier. På den tryckta tidningens utgivningsdag får Systembolaget tillgång till artikeln i PDF-format genom portalen CisionPoint. Formatet ger möjlighet att se såväl hela artikeln som i vilket sammanhang den har förekommit. I CisionPoint kan de även strukturera och analysera sitt mediegenomslag skräddarsytt helt efter sina egna behov.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Göran Dahlberg, försäljningschef
Cision Sverige AB
Mobil: 0702-680 775
E-post: goran.dahlberg@cision.com

Björn Rydberg, presschef
Systembolaget
E-post: bjorn.rydberg@systembolaget.se

Om Cision:
Cision förbättrar kunders konkurrenskraft genom integrerade tjänster och webbaserade portallösningar för omvärldsbevakning, reputation & campaign management och hantering av mediekontakter.

Cision AB är noterat på nordiska börsen och har cirka 20 000 aktieägare. Bolaget har cirka 2 700 anställda och omsatte 1,9 miljarder kronor 2006. Cision bedriver verksamhet i USA, Storbritannien, Sverige, Kanada, Tyskland, Norge, Finland, Danmark, Portugal och Litauen. www.cision.com

Om Systembolaget:
Systembolaget är ett statligt ägt bolag som sedan 1955 har detaljhandelsmonopol på försäljning av sprit, vin och starköl i Sverige. Verksamheten, som omfattar cirka 4 000 anställda, bedrivs via 409 butiker och cirka 550 ombud.