Telenor Sverige ny kund till Cision

Telenor Sverige har valt att teckna avtal med Cision i syfte att stödja sitt lokala PR-arbete. Med det integrerade webbgränssnittet CisionPoint kan Telenor arbeta effektivt med sin medie- och omvärldsbevakning, avtalet omfattar även medieanalys.

Cision kommer att hjälpa Telenor med att bevaka, filtrera och sammanfatta mediebilden i ett urval nyhetskällor inkluderat bloggosfären. Telenor kan på detta sätt spara tid och kan snabbt varje morgon uppdatera sig på de mest relevanta och viktigaste nyheterna, och kontinuerligt följa nyheter som angår deras verksamhet. All information levereras digitalt till det integrerade webbgränssnittet CisionPoint.

- Cisions tjänster håller oss uppdaterade och hjälper oss att styra vårt PR-arbete, säger Marcus Adaktusson, pressansvarig på Telenor. Den digitala leveransen, med täckning av alla typer av media, passar våra behov mycket bra.

I avtalet ingår även månatliga medieanalyser som ska förse nyckelpersoner hos Telenor med relevant information för Telenors beslutsprocesser.

- Vi är glada att Telenor har valt oss som mediepartner och vi ser fram emot ett långsiktigt partnerskap, säger Yann Blandy, Regionchef, Cision Northern Europe. Vi är på väg mot ett allt mer digitaliserat erbjudande och med det följer bättre kvalitet, snabbare leveranser och en mer kostnadseffektiv lösning för Cisions kunder.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Yann Blandy
Regionchef
Cision Northern Europe
Tel: 08 – 507 410 16
Mobil: 070 – 716 17 31
E-post: yann.blandy@cision.com

Marcus Adaktusson
Telenor Sverige
Tel: 08 – 4100 7555
E-post: marcus.adaktusson@telenor.com

Om Cision:
Cision förbättrar kunders konkurrenskraft genom integrerade tjänster och webbaserade portallösningar för omvärldsbevakning, reputation & campaign management och hantering av mediekontakter.

Cision AB är noterat på nordiska börsen och har cirka 20 000 aktieägare. Bolaget har cirka 2 700 anställda och omsatte 1,9 miljarder kronor 2006. Cision bedriver verksamhet i USA, Storbritannien, Sverige, Kanada, Tyskland, Norge, Finland, Danmark, Portugal, Nederländerna, Hong Kong och Litauen. www.cision.com

Om Telenor Sverige:
Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital och har totalt ca 2 200 anställda. Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2006 på cirka 91,1 miljarder norska kronor. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterade på Oslo Børs (TEL) och på Nasdaq i New York (TELN).