Valberedningens förslag till beslut på Cisions årsstämma

Cisions valberedning som består av ordförande Caroline af Ugglas, (Skandia Liv), Javiera Ragnartz, (Handelsbanken Kapitalförvaltning), Fredrik Juntti, (Montrica Investment Management) samt Anders Böös (styrelseordförande i Cision AB), föreslår nedan angivna förslag till beslut.

- Valberedningen föreslår att Anders Böös, tillika styrelsens ordförande, utses till ordförande vid årsstämman.
- Valberedningen föreslår att antal styrelseledamöter skall vara åtta samt att inga suppleanter skall utses.
- Valberedningen föreslår att oförändrade styrelsearvoden skall utgå i enlighet med följande: 600 000 kronor till ordföranden, 200 000 kronor till vardera ledamot som inte är anställd i bolaget och, därutöver, ett extra arvode till ordföranden under 2008 om 600 000 kronor som ersättning för merarbete med anledning av pågående omstrukturering. Vidare föreslås ett höjt arvode för ledamöter med uppdrag i revisionsutskottet om 300 000 SEK varav 200 000 SEK till ordföranden i revisionsutskottet samt 150 000 SEK till ersättningsutskottet varav 100 000 SEK till ordföranden i ersättningsutskottet.
- Valberedningen föreslår att arvode till revisorn skall utgå enligt godkänd räkning.
- Valberedningen föreslår omval av Anders Böös, Niklas Flyborg, Pia Gideon, Thomas Heilmann, Ulf Ivarsson, Peter Leifland och Gunilla von Platen samt nyval av Hans-Erik Andersson som styrelseledamöter. Per-Eric Fylking har undanbett sig omval. Anders Böös föreslås kvarstå som styrelsens ordförande. Hans-Erik Andersson är född 1950 och bor i Djursholm, Stockholm. Hans-Erik är ekonom och f d VD i Skandia AB. Han är styrelseordförande i Semcon, ordförande i DN Galan, Vice ordföranden i Svenska Försäkringsföreningen och ledamot i Finansmarknadsrådet. Hans-Erik äger inga aktier i Cision AB.

Cision AB (publ)