Viktor Frisk är PR-konsulten med störst digitalt avtryckt 2017

Under kvällens SPINN-gala presenterades vinnaren av ”Cision PR Influencer Award 2017”, priset som går till Sveriges mest inflytelserika PR-konsult i digitala medier. I år tilldelades priset Viktor Frisk, mångsysslaren som förutom sin artist- och sociala mediekarriär även arbetar som Head of Social Media på Mindmakers PR. Priset syftar till att lyfta fram konsulter inom PR- och kommunikationsbranschen som lever som de lär och driver PR-branschen framåt.

Vinnarmotiveringen lyder:

”I en värld där gränserna mellan marknad, PR och sociala medier suddas ut är det viktigt att kunna verka i varierande roller och iklä sig flera kostymer. Årets vinnare är expert på att kombinera olika kanaler för att befästa sin digitala närvaro och nå ut i den analoga verkligheten. Poddar, vloggar och bloggar. Böcker, föreläsningar och morgonsoffor. Lägg därtill Melodifestivalen och en artistkarriär så blir det tydligt att årets vinnare lever som han lär. Ikväll blir det success, så gör dig redo – Viktor Frisk”

Viktor Frisk är influencern, artisten och talaren som även arbetar som Head of Social Media på Mindmakers PR. Detta är tredje året i rad Viktor är nominerad till priset, samtliga tillfällen har han varit bland de fem främsta. Genom att kombinera sitt personliga varumärke och influencerskap med att konsultera andra i sin roll som Head of Social Media på Mindmakers PR representerar Viktor en ny generation inom PR-branschen.

”Detta är verkligen ett tecken på att vi jobbar i en bransch som aldrig står stilla. Vi har delat ut detta pris i många år och hade någon för 5 år sedan berättat att en Melodifestivaldeltagare skulle vinna hade jag bara skakat på huvudet. Nu är influencerskap och PR så tätt sammanflätat att man faktiskt kan göra båda delar och vem gör det bättre än Viktor Frisk? Den som behärskar olika digitala kanaler, skapar verkligt engagemang och kan berätta för andra hur man ska göra har mycket att vinna. Vi andra har mycket att lära av Viktor – en pionjär som många kommer att ta efter och som är väl förtjänt av denna utmärkelse, säger Alexander Mason, Commercial Director på Cision i Skandinavien.”

Viktor Frisk kommenterar utmärkelsen som vinnare av 2017 års Cision PR Influencer Award:

"Det är så sjukt roligt att få vinna det här, jag har verkligen hoppats att få vinna detta i två års tid och nu är jag här. Det viktiga är att använda sin roll i sociala medier på rätt sätt och det jag brinner för är att hjälpa andra"

Topp fem i Cision PR Influencer Award 2016:

1. Viktor Frisk , Mindmakers PR
  2. Brit Stakston, Stakston AB
  3. Deeped Niclas Strandh, Deepedition
  4. Jerry Silfwer, Mad Science
  5. Julia Mjörnstedt Karlsten, Welcom

Listan med samtliga placeringar för alla 20 nominerade till Cision PR Influencer Award hittar du här:

För mer information, vänligen kontakta:

Alexander Mason, Commercial Director
E-post: alexander.mason@cision.com
Telefon: 073-345 16 00

Cision är en global ledande aktör inom affärsdriven informationshantering (media intelligence) och levererar ett komplett arbetsflöde för professionella IR- och PR-kommunikatörer. Cision är världsledande inom sin bransch och har huvudkontor i Chicago med över 100 000 kunder globalt. Cision har även kontor i Kanada, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Portugal, Sverige, Finland och Kina och representerar varumärkena Gorkana Group, PRWeb, Help a Reporter Out (HARO) och iContact.