Citat AB och SRC AB effektiviserar Trade- och Action Marketing

Citat AB och SRC AB effektiviserar Trade- och Action Marketing Kommunikationsföretaget Citat förvärvar kunskapsföretaget Scandinavian Retail Center AB. Med SRC förstärks Citats kommunikationserbjudande till detaljhandeln. De flesta köpbeslut fattas i butiken. Därför väljer allt fler ledande annonsörer att fokusera sina reklamkampanjer på så kallad Action Marketing. Det innebär att fokus ökar på en effektiv kommunikation i själva butiksmiljön. Behovet av Trade- och Action Marketing-tjänster ökar, inte minst på grund av de omfattande förändringar som dagligvaruhandeln står inför. - Med SRC stärker vi vårt erbjudande riktat mot detaljhandel. SRC är ledande i Sverige vad gäller butikskommunikation, säger Magnus Lundblad, VD Citatkoncernen. - Citat har en bred kundbas och ett erbjudande som väl kompletterar SRC's. Vi ser redan ett antal spännande affärsmöjligheter som vi kan utveckla gemensamt. Dessutom är Citat väl etablerade i Stockholm och Göteborg, något som SRC kan dra fördel av, säger Roland Claranius, VD SRC AB. Citat har stor erfarenhet av att leverera system, produktion och andra tjänster som effektiviserar marknadsavdelningens arbete. Bland kunderna finns bland andra AstraZeneca, Ericsson, Göteborgs Kex, Dagens Nyheter, Manpower, Nobel Biocare, Pfizer, Team Sportia, Telia Sonera, Volvo AB och Volvo Cars. Läs mer om Citat på www.citat.se. SRC har kontor i Helsingborg och Stockholm. Sedan 1999 är bolaget en del av Bure-koncernen. Bland kunderna återfinns Allers förlag, Cerealia Foods, Edet, Husqvarna, ICA; Kosta Boda, Lafarge Tekkin, Procordia Food, Pågen, Svenska Spel, Unilever Bestfoods. Läs mer om SRC på www.scandinavianretailcenter.com. Båda bolagen kommer att uppträda självständigt på marknaden, och tillsammans utveckla nya koncept för Trade- och Action Marketing. Stockholm och Göteborg den 28 januari 2004 CITAT AB (publ) För ytterligare information kontakta: Magnus Lundblad, VD Citat AB, 0708-77 77 62 Roland Claranius, VD SRC AB, 0702-26 99 96 Charlotta Alexén, presskontakt Citat AB, 0703-22 67 42 Pressmeddelandet finns även att hämta på Citats hemsida www.citat.se. Citat vänder sig till marknads- och informationschefer i stora kommunikationsintensiva företag. Genom att vara innovativa och nytänkande hjälper vi kommunikationsavdelningar till en bättre vardag. Vi förser våra kunder med tjänster, arbetsmetoder och systemlösningar som effektiviserar processen för kommunikation. Analysföretaget Gartner Group rankar Citat som ledande i Europa inom området som internationellt kallas Marketing Resource Management. Citat består av cirka 220 medarbetare och har kontor i Göteborg, Stockholm, Västerås. Huvudägare är Bure Equity AB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/28/20040128BIT00030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/28/20040128BIT00030/wkr0002.pdf