• Citat/

Citat bidrar till att effektivisera den globala marknadskommunikationen för Nobel Biocare Kommunikationsföretaget Citat har fått i uppdrag att leverera lösningar till Nobel Biocare's globala marknadsorganisation i syfte att stödja bolagets kraftiga expansion och ökande lanseringstakt av nya produkter och koncept. Citat kommer att leverera tjänster och system som stödjer Nobel Biocares globala marknadsorganisations arbete på huvudkontoret i Göteborg och i de 28 lokala marknadsbolagen runt om i världen. Huvudsyftet är att kvalitetssäkra Nobel Biocares varumärke i samband med globala lanseringar och samtidigt förkorta produktionstiden till marknaden och sänka kostnaderna. Systemet, som baseras på Citats standardsystem MarketStore, levereras etappvis från oktober 2003. - Citats MarketStore-system kommer att bidra till att optimera arbetet i vår globala marknadsorganisation och säkerställa att vi kommunicerar enhetliga budskap på alla marknader. Som världsmarknadsledare är Nobel Biocare den främsta motorn i den pågående marknadstillväxten. Starkt bidragande i detta arbete är den ökande mängden professionellt genomförda kommunikations- och marknadsaktiviteter och till vår hjälp behöver vi bra systemstöd för planering och hantering av material för dessa ändamål. MarketStore skall bidra till att vi effektivt ska kunna genomföra dessa aktiviteter på bästa sätt, säger Robert Gottlander, Vice President för Global Marketing Management i Nobel Biocare koncernen. Citat har stor erfarenhet av att leverera system och tjänster som effektiviserar marknadsavdelningens arbete. Bland kunderna finns ett stort antal multinationella företag, bland andra AstraZeneca, Ericsson, Volvo AB, Pfizer och TeliaSonera. Analysföretaget Gartner Group rankar Citat som ledande i Europa inom området som internationellt kallas Marketing Resource Management. - Genom vårt arbetssätt har vi möjlighet att hjälpa Nobel Biocare och våra andra kunder att effektivisera processen för kommunikation. På så sätt kan de få större utväxling av marknadsbudgeten och samtidigt kontrollera sina varumärken, säger Magnus Lundblad, vd för Citatkoncernen. Göteborg den 27 januari 2004 CITAT AB (publ) För ytterligare information kontakta: Magnus Lundblad, vd Citat AB, 031-701 57 21 eller 0708-77 77 62 Charlotta Alexén, presskontakt Citat AB, 031-701 56 22 eller 0703-22 67 42 Information finns även att hämta på Citats hemsida www.citat.se. Citat vänder sig till marknads- och informationschefer i stora kommunikationsintensiva företag. Genom att vara innovativa och nytänkande hjälper vi kommunikationsavdelningar till en bättre vardag. Vi förser våra kunder med tjänster, arbetsmetoder och systemlösningar som effektiviserar processen för kommunikation. Analysföretaget Gartner Group rankar Citat som ledande i Europa inom området som internationellt kallas Marketing Resource Management. Citat består av cirka 220 medarbetare och har kontor i Göteborg, Stockholm och Västerås. Huvudägare är Bure Equity AB. Nobel Biocare är ett innovativt, medicintekniskt bolag som är världsledande producent av estetiska ersättningar för förlorade tänder. Produktprogrammet omfattar tandkronor, broar och implantat samt utbildningsprogram och kliniskt dokumenterade behandlingsprogram. Nobel Biocare har sitt globala huvudkontor i Göteborg, egen försäljningsorganisation i 28 länder och totalt 1 340 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/27/20040127BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/27/20040127BIT00420/wkr0002.pdf